Tízből kilenc internetező már járt zenei fesztiválon, nyolcan idén is kilátogattak, vagy tervezik, hogy nyár végéig ott lesznek valamelyik nagyobb eseményen - derül ki a Simple fesztiválozási szokásokat vizsgáló online felmérésből, amelyet a ma induló Sziget fesztivál ihletett. A Simple 2000 forintos kedvezményt ad a mobilalkalmazáson keresztül jegyet választóknak. Arra a kérdésre, hogy idén melyik fesztiválon volt, illetve tervezi, hogy kimegy, 66 százalék jelölte meg a Szigetet, így elmondható, hogy hazai viszonylatban még mindig ez a fesztivál a legnépszerűbb. A látogatók több mint fele az egész fesztiválon részt vesz, de csak 34 százalék sátorozik a fesztivál helyszínén, a többség valamilyen közelben lévő szálláson alszik.
Spontán ismertségben a Sziget és a VOLT Fesztivál vezetnek (85%) az internetezők körében, ezt követi a Balaton Sound (63%) és kicsit lemaradva az EFOTT, a Fishing on Orfű, a B My Lake, a SZIN, a Hegyalja és a Fezen fesztiválok (10-20%). A válaszadók 59 százaléka volt a Szigeten, 58 százalékuk a Volt Fesztiválon és 46 százalék járt már a Balaton Soundon. A nagyokat az EFOTT (26%), a Strand Fesztivál (24%), a Művészetek Völgye (18%) és a SZIN (13%) követi. |
A több mint 2000 internetező bevonásával készült felmérés szerint a visszatérő látogatók fele az egész fesztiválon részt vesz. Átlagosan 20 és 100 ezer forint közötti költéssel számolnak egy eseményre és gyakran hónapokig, sőt akár egész évben erre spórolnak – ezeket az adatokat megmagyarázhatja, hogy a kitöltők 44 százaléka diák.
Bulizni napi ötezerből?
A válaszadók harmada 20 és 50 ezer forint, 28 százalékuk pedig 50 és 100 ezer forint között költ a fesztiválokon. Évi 100 ezer forint feletti értéket 14 százalék, a 200 ezer forint feletti számot 3 százalék költségvetése éri el. A helyszínen legtöbben napi 2 és 5 ezer forint között, vagy 5 és 10 ezer forint közötti összeggel számolnak.
Érdekesség, hogy a megkérdezettek csupán fele finanszírozza saját fizetésből a fesztiválozást, sokan zsebpénzből (12%) vagy családtagok támogatásából (10%) buliznak. 5 százalék az ösztöndíját szánja a fesztiválszezonra. Minden második válaszadó már hónapokkal előre elkezdi a spórolást, 16 százalékuk pedig egész évben erre tesz félre.
Előreváltva...
A válaszadók leginkább az interneten (63%), vagy jegyirodában (53%) vásárolnak belépőjegyet, a helyszínen való sorbaállást csupán 16 százalékuk jelölte meg lehetséges opcióként, úgy hogy több válasz volt lehetséges.
A Szigeten a válaszadók 56 százaléka jellemzően Festipay kártyával vásárol, ezt követi a MasterCard Pay Pass érintőkártya 36 százalékos részarányával.