1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Többet költünk karácsonyi ajándékokra és ünnepi étkekre, mint az elmúlt években - legalábbis a kereskedők szerint
Többet költünk karácsonyi ajándékokra és ünnepi étkekre, mint az elmúlt években - legalábbis a kereskedők szerint.

2010 decemberében előreláthatóan fordul a kocka, a háziasszonyok többet pakolnak a karácsonyi, ünnepi vásárlások közepette a bevásárlókosarakba, a férfiaknak pedig hosszabb bevásárlólista jut, mint egy évvel korábban. Jelenleg azzal lehet számolni, hogy 2010 utolsó hónapjában az előző évhez képest 5 százalék körüli mértékben növekedhet az év végi költekezések értéke, ami a családok költségvetésében összesen 840-850 milliárd forint kiadást jelenthet, kedvező esetben akár a tavaly előtti szintet is elérve - áll az Országos Kereskedelmi Szövetség közleményében.

Az elmúlt három évet együtt tekintve több mint 10 százalékkal esett vissza a decemberi vásárlások értéke, mely 2007-ben még 888 milliárd forint, 2008-ban 855 milliárd forint, 2009-ben viszont már csak 805 milliárd forint volt. A karácsonyi forgalom idei növekedését alátámasztja, hogy 2010 harmadik negyedévében - megtörve a 2007 óta tartó folyamatos visszaesést - bővült a kereskedelmi értékesítés a KSH adatai alapján (nőtt a háztartások teljes fogyasztása is), ami kedvezőbb év végi fogyasztási piaci lehetőségeket vetít előre. További oka a vásárlási kedv várható erősödésének, hogy a jövő évi kedvező személyi jövedelemadó-változások nyomán nagyobb a vásárlók bizalma, így már most könnyebben költekezik az, aki vastagabb borítékra számít (ráadásul könnyebben előkerül a párna alá dugott pénz, vagy oda sem kerül).

A legtöbb vásárló a következő napokban várható az értékesítőhelyeken, tömegben (és természetesen kínálatban) nem lesz hiány. Akciós tábla viszont kevesebb lesz, ami a lassan, de mégiscsak javuló fogyasztási piac egyik előjele.

Befolyásolhatja persze néhány apróság a karácsonyi vásárlási kedvet, így a magas üzemanyagár vagy a hidegebb időjárás.

A száraz statisztikai adatokat tekintve az elmúlt három évben a decemberi kereskedelmi értékesítés nagyságrendje szinte hajszál pontosan 150 milliárd forinttal ugrott meg az előző, novemberi hónaphoz képest. Ez a növekmény hozzávetőleg fele-fele arányban oszlott meg az élelmiszerek és az iparcikkek vásárlása között (az üzemanyagot és a személygépkocsit nem számítva), ami azt jelenti, hogy az ünnepi étkekre (mikulás, karácsony, szilveszter alkalmából) és az ajándékokra nagyjából ugyanannyit költünk. Egy-egy háztartás átlagosan 25 ezer forint körüli összeget költ a karácsonyi ajándékokra 2010-ben.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG