1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nőtt a tea kiskereskedelmi eladása: míg értékben 10 százalékkal emelkedett a forgalom, addig mennyiségben 3 százalékkal, s így elérte a 12 milliárd forintot
Nőtt a tea kiskereskedelmi eladása: míg értékben 10 százalékkal emelkedett a forgalom tavaly augusztus és az idén július között az egy évvel korábbi bázishoz képest, addig mennyiségben 3 százalékkal, s így elérte a 12 milliárd forintot, illetve az 1.600 tonnát.

A Nielsen piackutató vállalat felmérése szerint a filteres gyógyteák iránt 2 százalékponttal, 23 százalékról 25-re nőtt a kereslet az említett időszakban, míg a filteres valódi gyümölcs tea piacrésze 15-ről 17 százalékra emelkedett. Ezzel szemben a filteres fekete tea részaránya 23-ról 21 százalékra csökkent, miközben a Nielsen szerint a filteres gyümölcsízű fekete tea részesedése stabilan 21 százalék.

Az átlagárak a négy legkeresettebb tea szegmensében 4-14 százalékkal voltak magasabbak az idén június-júliusban a tavalyi év hasonló időszakához képest. Legintenzívebben április-júliusban mentek fel az árak, de a Nielsen szerint nem az áfa növekedése miatt: a filteres ízesített fekete teákat júliusban például átlagosan olcsóbban adták az élelmiszerboltok, mint júniusban.

Az értékben mért forgalom alapján a legnagyobb szegmens, a gyógytea mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 4 százalékkal emelkedett: a tavaly június-júliusi kilogrammonként 8.578forintról az idén 8.936 forintra nőtt az ár. A gyümölcsízű fekete teánál viszont 14 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen, az ár kilogrammonként 8.654 forintról 9.857 forintra emelkedett.

A felmérés alapján a teáknál is teret nyertek a kereskedelmi márkák. Részarányuk a teljes forgalomból a tavaly június-júliusi 15 százalékról az idei hasonló periódusban 17 százalékra nőtt.

A tea kiskereskedelmi eladásában a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres üzletek pozíciója erősödött. Piaci részesedésüket - mennyiségben - 29 százalékról32-re növelték.

Áreső: a grafikon sohasem hazudik?
Szigorú szabályok: honnan tudjuk, mit eszünk?
Gazdaságos: saját márkás termékekre váltunk

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG