1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nőtt a tea kiskereskedelmi eladása: míg értékben 10 százalékkal emelkedett a forgalom, addig mennyiségben 3 százalékkal, s így elérte a 12 milliárd forintot
Nőtt a tea kiskereskedelmi eladása: míg értékben 10 százalékkal emelkedett a forgalom tavaly augusztus és az idén július között az egy évvel korábbi bázishoz képest, addig mennyiségben 3 százalékkal, s így elérte a 12 milliárd forintot, illetve az 1.600 tonnát.

A Nielsen piackutató vállalat felmérése szerint a filteres gyógyteák iránt 2 százalékponttal, 23 százalékról 25-re nőtt a kereslet az említett időszakban, míg a filteres valódi gyümölcs tea piacrésze 15-ről 17 százalékra emelkedett. Ezzel szemben a filteres fekete tea részaránya 23-ról 21 százalékra csökkent, miközben a Nielsen szerint a filteres gyümölcsízű fekete tea részesedése stabilan 21 százalék.

Az átlagárak a négy legkeresettebb tea szegmensében 4-14 százalékkal voltak magasabbak az idén június-júliusban a tavalyi év hasonló időszakához képest. Legintenzívebben április-júliusban mentek fel az árak, de a Nielsen szerint nem az áfa növekedése miatt: a filteres ízesített fekete teákat júliusban például átlagosan olcsóbban adták az élelmiszerboltok, mint júniusban.

Az értékben mért forgalom alapján a legnagyobb szegmens, a gyógytea mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 4 százalékkal emelkedett: a tavaly június-júliusi kilogrammonként 8.578forintról az idén 8.936 forintra nőtt az ár. A gyümölcsízű fekete teánál viszont 14 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen, az ár kilogrammonként 8.654 forintról 9.857 forintra emelkedett.

A felmérés alapján a teáknál is teret nyertek a kereskedelmi márkák. Részarányuk a teljes forgalomból a tavaly június-júliusi 15 százalékról az idei hasonló periódusban 17 százalékra nőtt.

A tea kiskereskedelmi eladásában a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres üzletek pozíciója erősödött. Piaci részesedésüket - mennyiségben - 29 százalékról32-re növelték.

Áreső: a grafikon sohasem hazudik?
Szigorú szabályok: honnan tudjuk, mit eszünk?
Gazdaságos: saját márkás termékekre váltunk

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG