A Nielsen piackutató vállalat felmérése szerint a filteres gyógyteák iránt 2 százalékponttal, 23 százalékról 25-re nőtt a kereslet az említett időszakban, míg a filteres valódi gyümölcs tea piacrésze 15-ről 17 százalékra emelkedett. Ezzel szemben a filteres fekete tea részaránya 23-ról 21 százalékra csökkent, miközben a Nielsen szerint a filteres gyümölcsízű fekete tea részesedése stabilan 21 százalék.
Az átlagárak a négy legkeresettebb tea szegmensében 4-14 százalékkal voltak magasabbak az idén június-júliusban a tavalyi év hasonló időszakához képest. Legintenzívebben április-júliusban mentek fel az árak, de a Nielsen szerint nem az áfa növekedése miatt: a filteres ízesített fekete teákat júliusban például átlagosan olcsóbban adták az élelmiszerboltok, mint júniusban.
Az értékben mért forgalom alapján a legnagyobb szegmens, a gyógytea mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 4 százalékkal emelkedett: a tavaly június-júliusi kilogrammonként 8.578forintról az idén 8.936 forintra nőtt az ár. A gyümölcsízű fekete teánál viszont 14 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen, az ár kilogrammonként 8.654 forintról 9.857 forintra emelkedett.
A felmérés alapján a teáknál is teret nyertek a kereskedelmi márkák. Részarányuk a teljes forgalomból a tavaly június-júliusi 15 százalékról az idei hasonló periódusban 17 százalékra nőtt.
A tea kiskereskedelmi eladásában a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres üzletek pozíciója erősödött. Piaci részesedésüket - mennyiségben - 29 százalékról32-re növelték.
Áreső: a grafikon sohasem hazudik?
Szigorú szabályok: honnan tudjuk, mit eszünk?
Gazdaságos: saját márkás termékekre váltunk
MTI