3p
Idén ötből négyszer csökkentek az árak a hipermarketekben, ekkora esést azonban még nem mértünk a Privátbankár Árkosárban. A defláció folytatódik az élelmiszer-polcokon, nem csoda, hogy mostanra a belföldi fogyasztást látják a kiskereskedelmi forgalom motorjának. Mi lett olcsóbb? Mi drágult májusra?

Május 8-án újra végigjártuk három hazai hipermarket-lánc egy-egy áruházát, hogy megvizsgáljuk, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára az előző hónaphoz és az előző évhez képest. Az Auchan, az Interspar és a Tesco végigturnézása után azt tapasztaltuk: estek az árak, és nem is olyan kicsit.

Három áruház közül kettőben ezúttal újra 17 ezer forint alatt zavarhattuk le a nagybevásárlást, ráadásul az árak nem csak az előző hónaphoz, hanem egy kivétellel az előző évhez képest is csökkentek.

Ezzel az idei 5 hónap közül 4 esetben csökkentek az árak éves összehasonlításban a Privátbankár Árkosár felmérése szerint, egyedül márciusban mértünk kiugró áremelkedést idén. Ráadásul a mostani a legnagyobb mértékű éves árcsökkenés eddig 2014-ben.

Az előző hónaphoz képest még nagyobb mértékben, 4,3 százalékot csökkentek az árak - a legtöbbet a Tesco engedett az árakból áprilishoz képest (-5,5%), az Auchan is közel 5 százalékkal lett olcsóbb, az Interspar pedig 2,6 százalékkal. Éves szinten csak az Auchan lett egy kissé drágább, de még így is a francia gyökerű lánc végzett az első helyen a havi versenyben. A három áruház átlagos kosár-ára 16 877 forint lett.

Így tényleg pöröghet a kiskereskedelem

Felmérésünk eredménye is alátámasztja a statisztikai hivatal jelentéseit - jobbnál jobb számokkal jelentkezik ugyanis a KSH a kiskereskedelmi forgalomról. A szakértők szerint az elmúlt időszakban jelentősen nőtt a magyarok vásárlóereje, a helyzet javulása miatt kevésbé óvatosak, így hajlandóak is költeni - így a növekedés motorja idén már a határokon belül lehet. Részletek >>

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

1 hónap alatt komolyabb (10 százalékot meghaladó) áremelkedést csak az alma és a májas esetében mértünk, az árcsökkenést viszont 30 százalékkal a krumpli és a banán vezeti. A tojás pedig jó 20 százalékkal olcsóbb, mint áprilisban.

1 év alatt a tejföl drágult a legnagyobbat, negyedével többe kerül, mint tavaly. 10 százaléknál nagyobbat ugrott még a joghurt, a tészta és egyes üdítők ára. Harmadával olcsóbb lett viszont a krumpli, de 10 százaléknál nagyobbat esett a banán, a tojás, a liszt, a kávé,az olaj, a cukor, a margarinés a narancslé ára is.

Havi legolcsóbbak: amire allergiásak vagyunk

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Dübörög az eperszezon, megnéztük, mennyiért kaphatunk a gyümölcsből: az Intersparban semennyiért, ottjártunkkor éppen nem volt belőle. A legolcsóbb epret az Auchan kínálja, a spanyol eper kilója mindössze 570 forint volt. A magyar eper viszont két forint híján 2 ezerért volt elérhető. A Tescóban a hazai olcsóbb: 1196 forint, viszont a spanyol eper ára is megközelítette a kilónként 1000 forintot.

És ha már allergének: kimért földimogyorót 899-ért kínált a Tesco, az Interspar 999-ért. Az Auchan kiszállt ebből a versenyből, közel 1500 forintot kérnek érte kilónként.

Tejet 159-ért is árultak az Intersparban, a kékdobozos Laura ennyiért a miénk lehetett. Az Auchanban 165-ért volt tej (bár az akciós újságban ennél olcsóbban kínálták a Tuti Tippet, de az nyomdahiba volt). A Tesco szlovák teje 169 forint volt literenként.

Egy doboz tojás az Auchanban verhetetlenül olcsó, mindössze 179 forint volt ottjártunkkor. Az Interspar 269-ért adta, a Tesco pedig 319-ért.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG