
Takarítani és szépítkezni időről-időre mindenkinek kell, most azonban úgy tűnik, igazi lázban égtek a magyarok: január és június között mintegy 186 milliárd forint értékben vásároltunk háztartási vegyi árukat és kozmetikumokat. Ez öt százalékkal volt több, mint a tavalyi év azonos időszakában, ezt közölte a Nielsen a Privátbankár.hu-val. Bár értékében növekedést láthatunk, az eladott mennyiség kis mértékben, 2 százalékkal csökkent, ez azonban elsősorban a nagyobb kiszerelések megjelenésének volt köszönhető.
Higiénia mindenek felett
A Nielsen összesen 70 termék vizsgálatával készíti el a Kiskereskedelmi Indexét. A tíz legnagyobb forgalmat bonyolító termék között találjuk az öblítőket, a dezodorokat és a tusfürdőket is. Kapronczai Balázs, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője elmondta: mindhárom kategóriában az újonnan bevezetett termékek növelték a forgalmat.
A tusfürdők valamivel olcsóbbak lettek a nagyobb kiszerelések megjelenésével, az öblítőkből viszont pont, hogy a kisebb kiszerelést keresték a magyarok, ez felfelé nyomta az átlagárat. Emellett rengeteg hajfesték és arckrém fogyott, ezeket keresték a legtöbbet. A vásárlások nagyjából arányosan megoszlanak a hipermarketek, a drogériák és a kisboltok között.