BUX
36 591.83
-0.45%
-165.00
OTP
11 070.00
-0.27%
-30.00
MOL
1 770.00
-0.84%
-15.00
RICHTER
7 200.00
-0.41%
-30.00
MTELEKOM
383.00
-0.26%
-1.00
 
TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
2013. október 14. 19:47

A hirdetőknek egyre nagyobb értéket jelent a fogyasztók internetes szokásainak, az interneten megosztott érzelmeiknek, véleményüknek és egyéb személyes információiknak ismerete. A marketing szakemberek ugyanis mindezek alapján személyre szabott reklámokat tudnak megjeleníteni a fogyasztók által használt böngésző, levelező és közösségi oldalakon. A MasterCard friss tanulmánya azt vizsgálta, hogy az internetezők mennyire vigyáznak ezekre a személyes információkra.

A tanulmány szerint az internetezők 64 százaléka tisztában van azzal, hogy az interneten megosztott adatait, felhasználói szokásait felhasználják a marketing és média szakemberek, ezért azok jelentős értéket képviselnek. Ennek ellenére csupán a válaszadók 17 százaléka kontrollálja szigorúan, mit tudhat meg róla az online világ.

Aktív védelmezők (17%)

Ez a csoport sokkal inkább tudatában van a célzott marketingnek, mint az átlag: tízből nyolc válaszadó tudja, hogy a keresési és böngészési történetük alapján a hirdetők célba veszik őket. Ezért inkább kimaradnak a közösségi oldalakon folyó kommunikációból és egyéb területen is maximálisan védik az adataikat a biztonsági beállítások segítségével. Ez a kisebbségben lévő csoport ugyan alkalmanként vásárol az interneten, de a legtöbbször még fogyasztói előnyökért és árengedményekért sem szeret regisztrálni.

Vásárlók (21%)

A tanulmány érdekes következtetése, hogy az internetezők egy ötöde elsősorban a jó vásárlási, beszerzési lehetőségek miatt internetezik. Ezen fogyasztók nagy része igen tudatos: ha például boltban vásárolnak, okostelefonon ellenőrzik az internetes árakat a legjobb ajánlat érdekében. Meglepő, hogy ebben a csoportban nem sokan tudják - mindössze 37%, - hogy a közösségi oldalak felhasználják a személyes adatokat a hirdetésekhez.

Megosztók (21%)

A fogyasztók többségénél nem az információbiztonság a fő szempont – mutatta ki a MasterCard tanulmánya. A felmérésben megkérdezettek huszonegy százaléka például egyáltalán nem lát kockázatot abban, ha internetes tevékenységét mások is láthatják. E csoport tagjainak több mint a fele naponta 10-szer is használja az internetet, és ott személyes tartalmat, adatokat oszt meg, cserébe jó ajánlatokat, további információt és kedvezményeket várnak. A napi közösségi oldalak használata mellett a meggyőződésük, hogy az internetes vásárlás időt és energiát takarít meg, így szívesen regisztrálnak, és nem bánják, ha szállítási címüket az oldal rögzíti. E csoport tagjai gyakran jelentkeznek be különböző helyszínekről, és szeretik a geolokációs alapú ajánlatokat is.

Közösségi emberek (21%)

A válaszadók egy másik 21 százalékának ugyanakkor inkább a közösségi oldalak használata és az ott folyó kommunikáció a fontos, ők naponta használják a közösségi oldalakat, és ha ezt nem tehetik, úgy érzik, kimaradnak valamiből. Jóllehet tudatában vannak a célzott marketing eszközöknek, nem tartják valami sokra az adataikat, így nem is aggódnak azok védelme miatt. Amikor vásárlásról van szó, a többségük (80%) ugyan interneten is utánanéz annak, hol találhatja a legjobb ajánlatokat, de 63 százalékuk továbbra is személyesen megy vásárolni.

Passzív internet felhasználók (20%)

Végül a felhasználók mindössze 20 százaléka tartozik abba a csoportba, melynek tagjai nem igazán hisznek az internetben, de azért használják azt. Ők töltik a legkevesebb időt online, jellemző rájuk, hogy nagyrészt férfiak, praktikus gondolkodásúak, nem túl gyakori látogatói a közösségi oldalaknak (csupán 48% tesz így) és nem gyakran vásárolnak az interneten. A többi személyiség típussal összehasonlítva inkább vásárolnak a mobileszközükről, ám nagyobb hajlandósággal adják meg adataikat valamiért cserébe.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.


Vásárló Nincs maszk? Leszállíthatják a BKK járatairól
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 14. 07:56
Lazul a maszkviselési fegyelem.
Vásárló Drágulnak az üzemanyagok - mire lehet számítani a kutakon?
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 10. 11:43
Aki tankolni akart, jobban jár, ha még szerdáig elintézi.
Vásárló Durván elszálltak az élelmiszerárak: 10 százalék fölé került az éves áremelkedés
Gáspár András | 2020. augusztus 10. 06:04
Bár a kosarunkat szinte forintra ugyanannyiért tölthetjük meg most, mint egy hónappal ezelőtt, a kép csalóka: két és fél éve nem mértünk akkora éves áremelkedést a hazai hipermarketekben, mint most augusztusban. A három vizsgált hazai hipermarket mindegyikében legalább 10 százalékkal emelkedett a Privátbankár Árkosár ellenértéke; a vizsgált termékek felénél két, az alma esetében három (!) számjegyű az áremelkedés.
Vásárló Az utazási irodák menteni akarják a menthetőt
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 8. 19:15
A koronavírus miatti globális leállás legnagyobb vesztesei között természetesen ott találjuk az utazási irodákat. Mit tehet egy iparág, amely a határok átlépéséből él, egy olyan időszakban, amikor az összes ország bezárt? Megpróbálja valahogy kihúzni, amíg tisztul a kép, és újra zöld jelzést kapnak az útlevelek, addig pedig – tulajdonképpen érthető módon – hallgat.  
Vásárló Lehetséges külföldi munkát találni nyelvtudás nélkül?
Márkázott tartalom | 2020. augusztus 3. 12:45
Bár a vírusválság megakasztotta a szabad mozgást a világban, még mindig sokan gondolkoznak külföldi munkavállaláson. De lehet-e külföldi munkát találni nyelvtudás nélkül?
Vásárló Nyáron is táplálkozhatsz egészségesen
Márkázott tartalom | 2020. augusztus 3. 10:17
Végre itt az igazi nyár, amikor szinte az ember nem is kíván semmilyen nehéz és bonyolult ételt. Ez annak is köszönhető, hogy a testünk a meleg miatt nem kíván semmi olyat, amit nehezen lehet emészteni. Éppen ezért a legjobb, ha inkább a zöldségekre és hasonló finomságokra koncentrálunk a fokozott folyadékpótlás mellett.
Vásárló 5 hasznos tipp mikrohullámú sütő vásárlásához
Márkázott tartalom | 2020. augusztus 2. 10:22
A mikrohullámú sütő minden konyha egyik leggyakrabban használt praktikus eszköze, sokan mégsem fordítanak elegendő figyelmet a kiválasztására, pedig az egyes típusok között igen jelentős különbségek lehetnek.
Vásárló Így rendeltünk online a járvány alatt
Kollár Dóra - Valkai Nikoletta | 2020. augusztus 1. 11:44
A GKI Digital mérései szerint a koronavírus okozta járványhelyzet miatt március közepe és április vége között több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, így az aktív online vásárló felnőtt lakosság száma elérte a 3,35 millió főt. De nem csak a digitális világhoz köthető vállalatok tudtak nőni a vírusválság idején.
Vásárló Ezért bizonyulhat okos döntésnek a hővisszanyerős szellőztető rendszer használata
Márkázott tartalom | 2020. augusztus 1. 10:27
Miként lehet hatékonyan és szemmel láthatóan csökkenteni a fűtési rendszer működése közben akaratlanul is fellépő hőveszteséget? Erre a kérdésre ad egyértelmű választ a hővisszanyerős szellőztető rendszer alkalmazása.
Vásárló Kerékpáros computer, amely segít az előtted álló célok elérésében
Márkázott tartalom | 2020. július 31. 10:44
A kerékpározás sokaknál több, mint szabadidős kikapcsolódást jelentő tevékenység. Vannak, akik versenyszinten foglalkoznak a sportággal, és céljuk a győzelem elérése, méghozzá teljesítményük folyamatos monitorozása és fokozása mellett.
Friss
hírlevél