4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A hirdetőknek egyre nagyobb értéket jelent a fogyasztók internetes szokásainak, az interneten megosztott érzelmeiknek, véleményüknek és egyéb személyes információiknak ismerete. A marketing szakemberek ugyanis mindezek alapján személyre szabott reklámokat tudnak megjeleníteni a fogyasztók által használt böngésző, levelező és közösségi oldalakon. A MasterCard friss tanulmánya azt vizsgálta, hogy az internetezők mennyire vigyáznak ezekre a személyes információkra.

A tanulmány szerint az internetezők 64 százaléka tisztában van azzal, hogy az interneten megosztott adatait, felhasználói szokásait felhasználják a marketing és média szakemberek, ezért azok jelentős értéket képviselnek. Ennek ellenére csupán a válaszadók 17 százaléka kontrollálja szigorúan, mit tudhat meg róla az online világ.

Aktív védelmezők (17%)

Ez a csoport sokkal inkább tudatában van a célzott marketingnek, mint az átlag: tízből nyolc válaszadó tudja, hogy a keresési és böngészési történetük alapján a hirdetők célba veszik őket. Ezért inkább kimaradnak a közösségi oldalakon folyó kommunikációból és egyéb területen is maximálisan védik az adataikat a biztonsági beállítások segítségével. Ez a kisebbségben lévő csoport ugyan alkalmanként vásárol az interneten, de a legtöbbször még fogyasztói előnyökért és árengedményekért sem szeret regisztrálni.

Vásárlók (21%)

A tanulmány érdekes következtetése, hogy az internetezők egy ötöde elsősorban a jó vásárlási, beszerzési lehetőségek miatt internetezik. Ezen fogyasztók nagy része igen tudatos: ha például boltban vásárolnak, okostelefonon ellenőrzik az internetes árakat a legjobb ajánlat érdekében. Meglepő, hogy ebben a csoportban nem sokan tudják - mindössze 37%, - hogy a közösségi oldalak felhasználják a személyes adatokat a hirdetésekhez.

Megosztók (21%)

A fogyasztók többségénél nem az információbiztonság a fő szempont – mutatta ki a MasterCard tanulmánya. A felmérésben megkérdezettek huszonegy százaléka például egyáltalán nem lát kockázatot abban, ha internetes tevékenységét mások is láthatják. E csoport tagjainak több mint a fele naponta 10-szer is használja az internetet, és ott személyes tartalmat, adatokat oszt meg, cserébe jó ajánlatokat, további információt és kedvezményeket várnak. A napi közösségi oldalak használata mellett a meggyőződésük, hogy az internetes vásárlás időt és energiát takarít meg, így szívesen regisztrálnak, és nem bánják, ha szállítási címüket az oldal rögzíti. E csoport tagjai gyakran jelentkeznek be különböző helyszínekről, és szeretik a geolokációs alapú ajánlatokat is.

Közösségi emberek (21%)

A válaszadók egy másik 21 százalékának ugyanakkor inkább a közösségi oldalak használata és az ott folyó kommunikáció a fontos, ők naponta használják a közösségi oldalakat, és ha ezt nem tehetik, úgy érzik, kimaradnak valamiből. Jóllehet tudatában vannak a célzott marketing eszközöknek, nem tartják valami sokra az adataikat, így nem is aggódnak azok védelme miatt. Amikor vásárlásról van szó, a többségük (80%) ugyan interneten is utánanéz annak, hol találhatja a legjobb ajánlatokat, de 63 százalékuk továbbra is személyesen megy vásárolni.

Passzív internet felhasználók (20%)

Végül a felhasználók mindössze 20 százaléka tartozik abba a csoportba, melynek tagjai nem igazán hisznek az internetben, de azért használják azt. Ők töltik a legkevesebb időt online, jellemző rájuk, hogy nagyrészt férfiak, praktikus gondolkodásúak, nem túl gyakori látogatói a közösségi oldalaknak (csupán 48% tesz így) és nem gyakran vásárolnak az interneten. A többi személyiség típussal összehasonlítva inkább vásárolnak a mobileszközükről, ám nagyobb hajlandósággal adják meg adataikat valamiért cserébe.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
Vásárló Nem csak akkor érdemes szervizbe menni, ha baj van
Márkázott tartalom | 2025. október 13. 10:09
Sokan csak akkor keresnek autószervizt, amikor már világít a hibajelző, esetleg furcsa hangokat ad ki a motor. Pedig a rendszeres karbantartás nemcsak a hibák megelőzésére jó, de segít abban is, hogy az autó hosszabb távon megbízható maradjon. Egy jól karbantartott jármű ritkábban hagy cserben, kevesebb váratlan költséget okoz, és az utazás is nyugodtabb vele. A szervizbe járás tehát nem csak a műszaki vizsga előtti kapkodásról szólhat, hanem egy tudatos, előrelátó hozzáállásról is.
Vásárló Töltsd le az 5 éves MySPAR appot – spórolj és nyerd meg az új Peugeot 2008-at!
PR | 2025. október 9. 10:03
Születésnapját ünnepli a MySPAR app, amit már több mint félmillióan használnak nap mint nap. Most a hetente frissülő digitális kuponok többsége akár 30% kedvezményt ad, a nyereményjáték fődíja pedig egy vadonatúj Peugeot 2008!
Vásárló Energiatakarékos hűtők 2025-ben: mennyit spórolhat egy A-osztályos modell?
PR | 2025. október 7. 13:44
A háztartások energiafogyasztásának jelentős részét a folyamatosan üzemelő készülékek adják. Közülük is a hűtőszekrény az, amely a nap 24 órájában működik, így választása hosszú évekre meghatározza a villanyszámlát. 2025-ben az energiahatékonyság már nemcsak környezetvédelmi kérdés, hanem egyre inkább pénzügyi döntés is: egy A-osztályos modell éves szinten tízezreket hagyhat a családi kasszában.
Vásárló Őszi hajtrendek: a legdivatosabb frizurák ebben a szezonban
Márkázott tartalom | 2025. október 7. 10:20
Az őszi időszak mindig kiváló lehetőséget ad arra, hogy kicsit megújítsa magát, akár egy új frizura segítségével. 
Vásárló Eldobja a „csodafegyverét” a kormány a választásokig? Kizártnak tűnik
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. október 7. 05:37
Már nem csak tavalyhoz képest drágább a nagybevásárlás: két hónap után újra emelkedésnek indultak az élelmiszerárak a hipermarketekben. Az viszont jó hír, hogy az éves drágulás tempója legalább egy kicsit újra lassult. Elképzelhetetlennek tűnik az árrésstop november végi kivezetése a Privátbankár Árkosár legfrissebb eredményei alapján.
Vásárló A hatékonyság titka: modern higiéniai megoldások
Márkázott tartalom | 2025. október 6. 10:12
Gondolta volna, hogy a tisztaság mennyire fontos szerepet játszik a vállalatok hétköznapjaiban? Akár szállodák, akár kórházak működtetése a cél, a megfelelő higiéniai rendszerek kialakítása nemcsak a komfortérzetet növeli, hanem közvetlenül befolyásolja a gazdasági teljesítményt is. 
Vásárló Motorkerékpár vásárlása lízinggel?
Márkázott tartalom | 2025. október 5. 13:40
Bizony erre is van lehetőség, de természetesen itt a részletekre kiemelten figyelni kell. Kevesen tudják, de több típusa is elérhető a lízingnek, a nyílt végű kifejezetten vállalkozók, cégek számára érheti meg, mivel még áfalevonásra is lehetőség van, így kevesebb kamatot kell visszafizetni.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG