1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Államokban Black Fridaynek (fekete pénteknek) nevezik a hálaadás utáni vásárlási szezon első napját. Az emberek ilyenkor megőrülnek, és a szó szoros értelmében megrohamozzák az áruházakat
Az Egyesült Államokban Black Fridaynek (fekete pénteknek) nevezik a hálaadás utáni vásárlási szezon első napját. Az emberek ilyenkor megőrülnek, és a szó szoros értelmében megrohamozzák az áruházakat. Tavaly egy eladót halálra tapostak, és egy játékboltban lövöldözés is kitört az utolsó darabokon vitatkozók között

Az elnevezés eredete az 1960-as évekig nyúlik vissza: az óriási forgalomnak köszönhetően a nagyvárosokban hatalmas dugók alakulnak ki, az üzletekben nyitástól zárásig óriási a tömeg. A kereskedők a negatív csengésű elnevezést igyekeztek pozitív jelentéssel is megtölteni: sok kiskereskedő üzlete ettől a naptól vált éves szinten jövedelmezővé, ami azt jelentette, hogy a könyvelésben a veszteséget jelző piros helyett ekkortól írták fekete tintával a számokat.

Az ünnepi vásárlási időszak hatalmas leértékelésekkel kezdődik Amerika üzleteiben, sok helyen az első néhány száz vásárló még külön ajándékot is kap. Az ajándékokra és a különleges vételi ajánlatokra éhes vásárlók ilyenkor szó szerint megrohamozzák a kora hajnalban nyitó áruházakat.

A korai nyitás ellenére sokszor már órákkal korábban hosszú sorok kígyóznak a népszerűbb áruházak előtt - nem ritka, hogy a türelmetlen vásárlók sérüléseket okoznak egymásnak, és több halálesetet is feljegyeztek már a vásárlási őrület miatt. 2008-ban a new york-i Wal Mart egyik alkalmazottját taposták halálra a tolongó vásárlók, akik a hajnal 5 órai nyitás előtt pár perccel betörték az üvegajtókat, és berontottak az üzletbe. Az eset miatt egy terhes anyát is kórházba kellett szállítani. Ugyanezen a napon egy kaliforniai játékboltban kitört veszekedés lövöldözésbe torkollott, és ketten meg is haltak.

Ne vásárolj semmit! napot tart a Tudatos Vásárlók Egyesülete pénteken Budapesten. Részletek >>
A fekete péntekhez kapcsolódó vásárlási őrület keltette életre a Buy Nothing Day (Ma ne vásárolj semmit!) mozgalmat is. Magyarországon nincs olyan konkrét nap, amelyhez a karácsonyi vásárlási szezon indulása köthető; több bevásárlóközpont mindazonáltal már hetek óta karácsonyi díszben pompázik. Az akciós termékek miatt kialakuló tumultuózus jelenetek pedig egyáltalán nem idegenek a magyaroktól sem, legyen szó akár olcsó tévéről, akár ötszáz forintos trappista sajtról.

Nejlon helyett vászon: ne vegyen holnap semmit!? 
A PSZÁF-nak gyanús volt a ScienNet 
Betiltott termékek a karácsonyi vásárokon 
Szeretjük a hazait, de az ár és az íz fontosabb 
Rárepülünk az olcsóra és az akciósra 
Egyszer lesz Budán pláza-boom?  

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG