A FEOSZ hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményében emlékeztet: a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, valamint civil szervezetek együttműködésével 2008 szeptembere óta minden megyében működnek a fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák, amelyekben a civil fogyasztóvédelmi szakemberek személyesen fogadják a panaszos fogyasztókat, tájékoztatást adnak a problémákkal kapcsolatban, és ha kell, képviselik őket a bepanaszolt vállalkozások, az érintett hatóságok előtt, illetve továbbítják a kérelmeket, ha a békéltető testületek közreműködésére van igény.
A FEOSZ azonban kifogásolja, hogy a tanácsadó hálózat kialakításával összemosódik az állami és civil fogyasztóvédők tevékenysége, és arra is rámutat, hogy a rendszer megosztja a civil fogyasztóvédőket.
A FEOSZ közleményében emlékeztet: a Szociális és Munkaügyi Minisztérium 2009-2010-es fogyasztóvédelmi pályázatain az egy-egy településhez kötött és meglévő hatósági és civil szervezetek közötti szerződésekben szereplő társadalmi szervezetek részesültek előnyben. Akinek nem volt szerződése, az nem került be az országos hálózatba. A FEOSZ attól tart, hogy egyes civil fogyasztóvédelmi szervezetek ellen tudatos kampány folyik.
A pályáztatási rendszer miatt az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület - Magyarország legnagyobb fogyasztóvédelmi szervezete - tanácsadó irodáinak tucatjait lesz kénytelen bezárni a napokban, mivel csak hét közösen működtetett irodát támogatott kiemelten a minisztérium - állítja közleményében a FEOSZ.
Levegőt kapunk jégkrém helyett
7,2 milliárddal tartoznak a fogyasztók a fővárosban
Sokakat ellenőriznek a fogyasztóvédők
Édes trükk: csokival drágább lehet a vásárlás
Az ideális bevásárlóközpont: hol költenek a magyarok?
Áfaemelés: na, ezt jól eltolták!
Nem félnek a bíróságtól a mamutok
Kevesebb a jogsértés: folytatódnak az ellenőrzések
MTI