1p
A magyar ügyfélkiszolgálók a világátlaghoz képest a vevők üdvözlésében és a kapcsolt értékesítések terén is átlagon felül teljesítenek, azonban rendkívül keveset mosolyognak – derül ki abból a vevőkiszolgálási felmérésből, melyben 57 ország próbavásárlást végző szolgáltatói vettek részt világszerte. Hazánk összesítésben a középmezőnyben végzett, az első helyet a spanyolok szerezték meg – közölte a ClientFirst Consulting Kft a Privátbankárral.

Ha kedves az eladó, szívesebben vásárol a vevő

Magyarországon a vizsgált esetek 90 százalékában üdvözölték a vevőket, és 57 százalékban történt sikeres kapcsolt értékesítés. Hazánk 2008 óta vesz részt a felmérésben, sajnos egyre alacsonyabb mutatószámokkal. Azonban azt tapasztaljuk, hogy azok a vállalatok azonban, amelyek bekapcsolódtak a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálás Programba, igyekeznek kiemelt hangsúlyt fektetni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére.

Az eredmények több mint két millió, a mosolyra, köszöntésre, kapcsolt értékesítésre vonatkozó válasz értékelésével készültek.

Ennek köszönhetően a hazai átlaghoz képest egyre jobb eredményeket érnek el. Idén a vásárlók 82%-át üdvözölték mosolyogva, 98%-ukat köszöntötték barátságosan, a kapcsolt termékek ajánlása területén pedig 76%-ot értek el. Ez azt jelenti, hogy az üdvözlő mosoly, az udvariasság, a kedvesség közvetlenül befolyásolja az üzleti eredményeket. – értékelte az adatokat Mózes István, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezetője.

A vendéglátósok és a bankosok a legkedvesebbek

Spanyolország a mosoly és a kapcsolt értékesítés kérdésekben első helyen végzett, míg negyedik lett a vevők köszöntése terén. Ezzel az eredménnyel sikerült összesítésben a dobogó legfelső fokára kerülnie. Összesítésben az iparágakat vizsgálva a vendéglátó és a pénzügyi szektor áll az élen a mosoly és a köszöntés terén, előbbi a kapcsolt értékesítésben is az első helyet szerezte meg.

A spanyolok verhetetlenek mosolygásban

Spanyolországban az esetek 96, Görögországban 95, Lengyelországban 94, Kínában 92%-ában mosolyogtak rá a vevőkre. A korábbi évek eredményéhez hasonlóan Pakisztán és Szlovénia 41%-kal az utolsó helyen végzett. A kontinensek versenyében Dél-Amerika vezet 83%-kal, Észak-Amerika követi 82%-kal. A legalacsonyabb pontszámot Afrika kapta, 66%-kal.  Az iparágak között a pénzügyi szektor 87%-os, a vendéglátás 85%-os eredményt produkált. A szállítmányozás és a kormányzati hivatalok végeztek az utolsó helyen, az előbbi 62, az utóbbi 64%-kal.

Az ábrára kattintva nagyobban is láthatja az adatokat

Pakisztánban ritkán mosolyognak vagy köszönnek az eladók

A legjobbak Columbia (99%), Uruguay (99%), Peru (98%) és Spanyolország (97%) voltak. A legalacsonyabb eredményt Pakisztán (43%) érte el.  A kontinensek között ugyancsak Dél-Amerika jeleskedett (93%), a leggyengébben Ázsia (82%) teljesített. A pénzügyi szolgáltatók és a vendéglátók ebben a kategóriában is a legjobbak voltak, 90%-kal. Az autóipar és a kiskereskedők 80, illetve 81%-kal az utolsó helyen végeztek.

Egyéb terméket is ajánlanak a boltosok

A mosolyhoz és a köszönéshez képest mindig ez a kategória kapta a legalacsonyabb pontszámokat, amióta 2004-ben elkezdődtek a felmérések.  Spanyolország 94%-kal a legjobb, Ciprus 17%-kal a legrosszabb. Az ázsiai kontinens kapta a legmagasabb (62%), az észak-amerikai (34%) a legalacsonyabb pontszámot. A vendéglátás 66%-kal az első, a szállítmányozás 39%-kal az utolsó helyen végzett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
Vásárló Fekete karácsony: minden idők legdrágább bevásárlására készülhetnek a magyarok
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. december 9. 05:47
Az elmúlt hónapok áremelkedése decemberben tetőzött: másfél éve nem láttunk akkora drágulást a hipermarketekben, mint most. A két számjegyű drágulás visszatért az üzletekbe, sosem volt még ilyen drága a nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár története során.
Vásárló Évtizedek óta példátlan drágulás történt: méregdrága lett a kávé
Buksza blog | 2024. december 8. 16:45
A kávé ára ötven éve nem látott magasságba nőtt miután az alapanyag kínálata messze elmarad a kereslettől. A háttérben részben a klímaváltozás és az ellátás finanszírozásának némi kavarodása áll.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG