4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Tovább tart az árcsökkenés a hipermarketekben: szeptemberi árkörképünk szerint ezúttal is olcsóbban tudhatjuk le a nagybevásárlást, mint tavaly - sőt, az előző havinál is valamivel lejjebb ment mintakosarunk ára.

Szeptember 9-én vettük nyakunkba három hazai hipermarket-lánc egy-egy egységét, hogy megnézzük: 30 termékből álló élelmiszer-mintakosarunk ára hogyan alakult. Idén eddig egy kivételével minden hónapban alacsonyabb árat mértünk, mint az előző év azonos időszakaiban - a trend szeptemberben sem tört meg.

Az Árkosár ellenértékének változása az előző év azonos időszakához képest - az a Privátbankár Árkosár árindexe
A KSH csütörtökön közli az infláció augusztus alakulásával kapcsolatos adatait.

A Tesco és az Interspar is engedett tavalyi áraiból, az Auchan pedig csak minimális mértékben emelt. Egy év alatt így a három áruház átlagára 344 forinttal alacsonyabb lett, ami 2 százalékos csökkenést jelent a Privátbankár Árkosár értékében.

 

 

Az előző hónapban a képzeletbeli árverseny élére állt az Interspar, itt volt a legolcsóbb megtölteni a kosarat - bár most a fenyőfás áruház volt az egyetlen, ahol emelkedtek az árak augusztushoz képest, a mezőny csak összerázódott, helycsere nem történt. 39 forinttal olcsóbb most az Árkosár átlagosan, mint egy hónapja volt.

 

 

A kosár átlagértéke 17 196 forint lett, egyedül az Interspar volt 17 ezer alatt ezúttal. A legolcsóbb és a legdrágább áruház között mindössze 631 forint (1 százalék) a különbség, ami nagyjából másfél liter benzinnek vagy dízelnek felel meg - ha esetleg csak emiatt utaznánk messzebbi áruházba, ezt vegyük figyelembe. A legkevesebbet persze akkor kellene fizetni, ha mindent ott vennénk, ahol az a legolcsóbb: 1525 forintot spórolhatnánk így az átlagárhoz képest.  Ez azonban tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Nem nagyon foglalkoztak most árváltoztatással az áruházak: a múlt hónaphoz képest komolyabb (10 százalékot elérő) árváltozást csak két terméknél mértünk: az alma ennyivel lett drágább, a csoki pedig olcsóbb.

Egy év alatt a tejföl drágult a legtöbbet (18%), de 10 százalékot meghaladó mértékben emelkedett a kóla, a joghurt, a májas és a chips ára is. Negyedével olcsóbb viszont a krumpli, ötödével pedig a cukor, mint tavaly; legalább 10 százalékot csökkent a margarin, az olaj és a tojás ára is egy év alatt.

Havi legolcsóbbak: kenyér lisztimádóknak és gluténérzékenyeknek

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

A Pékszövetség augusztusban közölte: a dráguló liszt és a gyenge forint miatt idén ősszel 25-30 százalékkal nőhet a kenyér ára, amit már szeptemberben is érezni fognak a vásárlók - más kérdés, hogy a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára megdöbbenéssel értesült a tervről. Előző hónapban és most is megnéztük az árakat, egyelőre nincs jele komolyabb áremelésnek - 1,4 százalékkal drágább a kenyér. A legolcsóbb kilós félbarna kenyeret egyébként a Tescóban találtuk 159 forintért, az Auchan sajátmárkása 176 forintba került, a Spar kenyér 179-ért volt a polcon.

Ez a gluténérzékenyeknek nem túl fontos információ, az viszont igen, hogy hol a legolcsóbb a gluténmentes lisztkeverék. Igazából mindenhol elképesztően drága, az Interspar Free From sajátmárkás terméke 799 forint kilónként, az Auchanban a Naturbit 976 forintba került, a Tescóban a legolcsóbb gluténmentes lisztkeverék 1099 forintba került.

A szőlő az Auchanban volt a legolcsóbb, a magyar saszla kilója 275 forint volt ottjártunkkor. A Tescóban fekete szőlőt árultak 369-ért, az Intersparban 389 forint volt az olasz szőlő kilója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG