4p

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Megnőtt az üdítők, a sörök és a jégkrémek forgalma a hőség miatt, több fogy a tavalyinál. Ha 5 fokkal nő a hőmérséklet, 5-10 százalékkal több sör fogy a boltokban. Megindult a roham a ventilátorokért is.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. tájékoztatása szerint az idei szezon jóval erősebben indult a szokatlanul meleg május miatt, így az üzletlánc számított arra, hogy idén több fogy majd a jégkrémekből. Ennek mértékét a szezon végén tudják összegezni, de már most jelentős növekedést tapasztalnak az előző évhez képest.

A sörök forgalmánál kétszámjegyű bővülést prognosztizálnak az idén. Ami további változás, hogy folytatódott az elmozdulás a minőségi, illetve az ízesített sörök felé. (Hogy egyre inkább a prémium minőségű söröket keresik a magyarok, azzal ebben a cikkben is részletesen foglalkoztunk.) 

Üdítőkből a nyári időszakban 25-30 százalékkal több fogy a Spar üzleteiben, mint a szezonon kívül. Mennyiségben és forgalomban is 10-15 százalékkal a tavalyi felett teljesített eddig ez a terület, az év hátralévő időszakában is növekedéssel számolnak - közölte a társaság az MTI-nek. 

A Tesco áruházaiban egy nyári hónapban átlagosan 16,5 millió liter ásványvíz fogy, a teljes nyári szezonban pedig mintegy 52,5 millió liter ásványvíz értékesítésére számít az áruházlánc, ami az egész éves forgalom 35 százaléka. A vásárlók továbbra is a szénsavmentes vizeket keresik leginkább, az eladások volumenének 62 százalékát ez adja, míg a szénsavas ásványvizek 26, az ízesített ásványvizek pedig 12 százalékát teszik ki a forgalomnak - közölte a Tesco-Globál Áruházak Zrt. az MTI megkeresésére.

A sörök forgalma szintén a nyári hónapokban tetőzik, ez az időszak adja a teljes éves sörforgalom körülbelül 40 százalékát. Egy meleg nyári hét akár három-négyszeres forgalmat is hozhat egy tavaszi héthez képest. Az áruházlánc az egész nyári szezonban körülbelül 6 százalékos forgalomnövekedésre számít az előző év azonos időszakához képest - jelezte a Tesco, hozzátéve, hogy a vásárlók választása továbbra is a klasszikus, 0,5 literes dobozos sörre esik a legtöbbször, a forgalom több mint 80 százalékát ez a kiszerelés adja.

Jól fogy a víz és a jégkrém a nagy melegben

Az Auchan Magyarország Kft. közölte: az ásványvizek és az üdítők forgalma a nyári időszak egy-egy kifejezetten meleg napján akár 50 százalékkal is emelkedhet az éves átlaghoz képest.

Kánikula idején a sörök forgalma is jelentősen emelkedik, a tapasztalatok szerint 5 fokos melegedés átlagban 5-10 százalék közötti forgalomnövekedést eredményez az Auchan áruházaiban, ahol szintén tovább erősödött a minőségi sörök és az alkoholmentes radlerek iránti kereslet, és szintén a dobozos, 0,5 literes csomagolás legnépszerűbb kiszerelés.

Jégkrémeknél a korábbi évekhez hasonlóan ebben a szezonban is azt tapasztalják, hogy a kifejezetten forró napokon 20-25 százalékkal nő a forgalom. 

Az Aldi Magyarország tapasztalatai szerint az idei melegebb nyári időszakok során átlagosan 30 százalékkal több ásványvíz fogyott, mint a hűvösebb napokon, de a sörök és az üdítők is keresettebbek.

Kiemelkedő a fagylaltok és jégkrémek iránti kereslet, a forró nyári napokon átlagosan tízszer nagyobb mennyiség fogy, mint az év más időszakaiban.

Az Aldi kiemelte a grilltermékeket is, a magyar fogyasztók egyre inkább keresik a pácolt húsokat, grillkolbászokat, de szintén kelendőek a grillezhető sajtok és halak. A grilltermékekből átlagosan legalább kétszer annyi fogy napos, meleg idő esetén, mint a hűvösebb nyári napokon. Emellett a hőségben a naptejek, napkrémek iránt is megnő a kereslet.

A Lidl Magyarország tapasztalata szerint a rendkívüli melegben a fagylaltokból 10 százalékkal többet vásárolnak, mint egy átlagos nyári napon, a vizek forgalmának növekedése is megközelítheti a 10 százalékot, míg sörökből és ciderekből az értékesített mennyiség jóval 20 százalék fölötti növekményt mutat ebben az időszakban.

Egy asztali ventilátor, ha már nem bírjuk tovább

A Praktiker Kft. tájékoztatása szerint először a májusi rendkívüli melegben nőtt meg jelentősen a barkácslánc áruházaiban a ventilátorok forgalma, ami később a csapadékosabb, hűvösebb időjárás miatt kissé visszaesett, de a mostani hőség hatására már újra érezhető a megélénkült kereslet a berendezések iránt. Legjobban továbbra is az egyszerű asztali és álló ventilátorok fogynak, ezek eladása nagymértékben a legforróbb napokra korlátozódik, mint nem tervezett szükségmegoldás. Az elmúlt években egyre népszerűbbé váltak a padlóventilátorok, valamint a kültéri permetventilátorok is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kihívót kap a Meki: új gyorsétteremlánc robban be a régiós piacra
Buksza blog | 2025. február 4. 12:40
Egy németországi székhelyű vendéglátóipari cég vette magának a bátorságot, hogy versenybe szálljon a nagy egyesült államokbeli gyorséttermekkel. A cég nem a hamburger sült krumpli csatába száll be.
Vásárló Újabb boltlánc cserélné le a termékeket a polcokon
Buksza blog | 2025. február 4. 11:22
Újabb áruházlánc csatlakozott azokhoz a kiskereskedőkhöz, amelyek letették a főesküt, hogy belátható időn belül lényegesen növelik kínálatukban a növényi alapú fehérjeforrásokat.
Vásárló Óránként 8-12 ezer forint árupakolásért, boltos munkáért? Elég jól hangzik
Buksza blog | 2025. február 4. 08:22
Az egyesült államokbeli Costco Wholesale kiskereskedelmi vállalat vezetősége mintha berezelt volna attól, hogy a cég sok ezer munkavállalója sztrájkba lép. Ezt megelőzendő béremelést jelentettek be.
Vásárló Nekimegy a drágulásnak a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 10:03
A Lidl lejjebb viszi a tojások árát. A lépés nem meglepő. 
Vásárló A karikagyűrű valóban megéri az árát?
Márkázott tartalom | 2025. január 27. 09:03
Sokan szívesen költenek ékszerekre, főleg akkor, ha olyan jelentőségteljes darabról van szó, mint egy karikagyűrű. Ez nemcsak egy kiegészítő, hanem az összetartozás szimbóluma is, amely egy életen át elkísér.
Vásárló Megjelent a kenyérdrágulás a magyar diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. január 27. 05:46
Tovább drágultak a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésében szereplő termékek az Aldi, Lidl és Penny alkotta triónál. Decemberhez képest a hosszú ideig stabil árat mutató félbarna kenyér is többe kerül. 
Vásárló Gyászba borultak az emberek, nem akarnak pezsgőmámorban ünnepelni
Buksza blog | 2025. január 25. 09:41
Az emberek elbizonytalanodtak, ezért nincs kedvük ünnepelni. Ezt a következtetést vonták le a francia pezsgőgyártók abból, hogy forgalmuk már a második egymást követően évben csökkent.
Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG