1p
Erős befutóval búcsúzik a Privátbankár Árkosár felmérésétől a Cora. Az Auchan által bekebelezett áruházak mostanra már túl sok mindenben hasonlítanak új anyjukra, így együtt mérjük teljesítményüket a jövőben. Júliushoz képest nagyot csökkentek az átlagos élelmiszerárak, éves szinten 2 százalék alatt az áremelkedés.

Habár a Cora áruházait már hónapok óta az Auchan üzemelteti, a két ex-konkurens árai egészen augusztusig nem voltak akkora átfedésben, hogy a megszűnő Corát érdemes lett volna kivezetni a Privátbankár Árkosarából. 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunkban júliusban még mindössze 6 termék esetében egyeztek meg az árak az Auchanban és a Corában, miközben a Tescóval 7 esetben is megegyezett a madaras lánc ára. Augusztusra azonban ez jelentősen megváltozott, 15 esetben teljesen megegyeztek az árak a két áruházban. Hogy az Árkosár mutatói ne torzuljanak a változás miatt, a Corát bő 5 év után kivezetjük felmérésünkből, áruházait a jövőben az Auchannal együtt értékeljük.

A Cora 1997. májusában nyitotta meg első magyarországi áruházát Törökbálinton, a hetedik egység 2004-ben nyílt meg Szolnokon. Az Auchan idén áprilisban kapta meg az Európai Bizottság engedélyét a magyarországi áruházak átvételére. Azóta folyamatos az áruházak átalakítása, egy ideje már auchanos címkét nyomtatnak a mérlegek és pénztárgépek, az Auchan neve szerepel a vonalkód-ellenőrző terminálokon, és mindkét áruház hűségkártyáját elfogadják a kasszások. Úgy tűnik, mostanra a beszerzés és árazás is eléggé egységessé vált.

Köszönhetően annak, hogy az Árkosárban meglehetősen gyakran első helyezést elérő Auchan árai kerültek a polcok nagy részére, a Cora komolyabb havi árcsökkenéssel a dobogó legfelső fokán száll ki a vetélkedésből. Júliushoz képes 5,6 százalékkal csökkent mintakosarunk ellenértéke, sőt egyedüli áruházként itt még éves összehasonlításban is csökkent a számla végösszege. Júliushoz képest az Auchan is engedett az áraiból átlagosan 3,6 százalékot, a Tesco pedig 1,8-at, ha azonban a tavaly augusztushoz hasonlítjuk a végösszeget, az Auchanban 0,3, a Tescóban 5,7 százalékkal többet kell fizetnünk.

A havi átlagos kosárérték 16 088 forint lett - egy hónap alatt 3,6 százalékkal, 599 forinttal olcsóbb lett tehát a nagybevásárlás, éves összehasonlításban 1,9 százalékos, 298 forintos az áremelkedés. A különbség a legolcsóbb és a legdrágább áruház között nagyot nőtt: a Corában és az Auchanban 16 ezer forint alatt, a Tescóban viszont 17 ezer forint fölött alakult a számla végösszege, a differencia 8,91 százalékos.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

A KSH kedden közli a fogyasztói árak alakulásával kapcsolatos friss tájékoztatóját.

A zöldség-gyümölcs osztályokon komolyabb árcsökkenést mértünk mind júliushoz, mind a tavalyi év azonos hónapjához képest. A krumpli 26 százalékkal olcsóbb mint egy hónapja (-12 százalék egy év alatt), az alma ára 20 százalékkal csökkent egy hónap alatt (-15 százalék egy év alatt), de a banán ára is csökkent 12 százalékot. A rizsért 17 százalékkal kevesebbet kell fizetni, mint egy hónapja, egy év alatt közel 32 százalékot csökkent az ára. A csokoládé ára szintén 10 százalékot meghaladó mértékben csökkent.

Havi áremelkedésben a száraztészta vezet +15 százalékkal, de a liszt és az ásványvíz is több mint 10 százalékot drágult júliushoz képest. Egy év alatt a tojás és a vizsgált felvágott ára 40 százalékot meghaladó mértékben emelkedett, 10 százaléknál többet drágult a kóla, az ásványvíz és a tészta.

Havi legolcsóbbak

A lecsószezon közepén a hagyma, a paprika és a paradicsom legolcsóbb beszerzési forrását kutattuk (hipermarket-szinten legalábbis).

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Vöröshagymát az Auchanban és a Tescóban egyaránt 169 forintért találtunk, a Corában 199 forint volt kilója. A lecsópaprika az Auchanban 179, a Corában és a Tescóban 199 forintba került. A Cora 169 forintos Lukullusz-paradicsoma a legolcsóbbnak bizonyult, az Auchanban 199 forintért árulták kilóját. A Tescóban ugyan papíron létezett lecsóparadicsom kilónként 169-ért, ám ottjártunkkor már csak az árcédula volt meg, maga a zöldség (ami valójában lehet, hogy gyümölcs) már rég elfogyott; a legolcsóbb paradicsom így a Tescóban a 399 forintos volt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nagyon jó hírt kaptak, akik a slágertablettákra vágynak
Buksza blog | 2024. február 28. 12:10
A cukorbetegséget kezelő és a súlycsökkentő gyógyszerek kereslete messze meghaladja a kínálatot, amit jól tükröz ezeknek a készítményeknek a csillagászati ára. Ez várhatóan hamarosan változni fog.
Vásárló Óriási összegre érkezett egy jóslat: 3091 billió forint megy vásárlásra
Buksza blog | 2024. február 28. 09:06
Még inkább leáldozóban van a falusi életmódhoz tartozó önellátó élelmiszer-termelés, a gyorséttermek és a házhoz szállítás előtt viszont fényes jövő előtt áll egy frissen megjelent előrejelzés szerint.
Vásárló Mire számíthatnak a diszkontláncokban a vevők?
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. február 26. 05:44
Januárhoz képest minimálisan drágult a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés - a korábbiakhoz képest módosított - kosara. Ez két terméknek köszönhető leginkább. Októberhez képest azonban sok termék két számjegyű csökkenést könyvelhetett el. 
Vásárló Kitört a csokiháború, berágott a Milka gyártója
Buksza blog | 2024. február 24. 17:08
A színek "szent tehenek", ha meghatározott márkájú termékek, például édességek csomagolásához kapcsolódnak, ami lehetőséget adott egy holland csokigyártónak, hogy tiltakozó kampányt építsen rájuk. 
Vásárló Kiderült a bevásárlókocsik titka, rafinált trükk helyett másról szól a történet
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. február 23. 15:20
Mindenkinek volt már dolga összevissza kacsázó kerekű, imbolygó bevásárlókocsival, ami enyhén szólva nem járul hozzá ahhoz, amit az áruházláncok pr-osai „jó bevásárlási élménynek” szoktak nevezni.
Vásárló Hogyan rendezzük be időtálló módon az irodánkat?
Márkázott tartalom | 2024. február 22. 18:04
Egy iroda belső kialakítása izgalmas feladat, azonban sok felelősséggel jár együtt. A környezet, amiben dolgozunk, közvetlen hatással van a munkavégzés hatékonyságára, de a dolgozók jólétére is, ezért meg kell gondolni, hogy milyen döntéseket hozunk. Egy teljes körű felújítás igen költséges folyamat, ezért természetes, hogy időtálló megoldásokban gondolkodunk. De hogyan rendezhetjük be az irodát úgy, hogy minden fontos körülménynek megfeleljünk? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban.
Vásárló Váratlan döntés a Pepcótól
Buksza blog | 2024. február 22. 11:02
Korábban még terjeszkedést tervezett a Pepco Ausztriában, most viszont az exitről döntött a cég.  
Vásárló Akár duplázhatja is az árakat a vörös-tengeri válság
Privátbankár.hu | 2024. február 19. 13:19
A támadások miatti hosszabb kerülőút csak a kisebbik baj, a krízis az egész világ szállítmányozási piacára komoly hatással van – és ezen keresztül a pénztárcánkra is.
Vásárló A boltláncoknak elege lett: a Lidl, a Tesco és a többiek közösen fordultak Brüsszelhez
Buksza blog | 2024. február 19. 10:55
Az elmúlt év ősze óta akadályozzák a Vörös-tengeren folyó hajózást a jemeni lázadók, ami túlcsordult az európai kiskereskedők tűrésküszöbén. Szakértők nem jósolják a helyzet gyors normalizálódását.
Vásárló Ne feledkezz meg az edzés előtti és utáni gondoskodásról!
Márkázott tartalom | 2024. február 19. 09:29
Még igen közel van a szilveszter, amikor is rengetegen megfogadták maguknak, hogy az idei év folyamán sokkal jobban oda fognak figyelni a testük egészségére, és nem csupán május végén kapnak észbe, hogy a beach bodyért még semmit sem tettek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG