A 700 tonnát meghaladó eladás mínusz 24 százalékot jelent éves összehasonlításban. Emelkedett viszont a hagyományos Mikulás-csomagok forgalma, és megközelítette a 400 millió forintot. Legnépszerűbbek a csokoládéból készült Mikulás-figurák, amelyek értékben a forgalom több mint felét vitték el: tavalyi részarányuk 56 százalék, ami mintegy 1,3 milliárd forintos értékesítést jelent. 4 százalék jutott a csokoládéból készült karácsonyfadíszekre, 5 százalék pedig az egyéb figurákra.
Az összes szezonális terméken belül a hagyományos Mikulás-csomagok piacrésze értékben mérve 14 százalékról 16-ra nőtt tavaly. Az ajándékkal kiegészített csomag részaránya 1 százalékponttal 20 százalékra nőtt, ennek felét az adventi naptárak adták.
A felmérés szerint az átlagár jelentős emelkedésének következtében a forgalmazott mennyiségihez képest az érték kisebb mértékben csökkent. Egy kilogramm karácsonyi szezonális édesség mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára tavaly decemberben 3 193 forint volt; ez 18 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A decemberi ünnepekre szánt szezonális édességek fő beszerzései forrása továbbra is a hipermarket. Legutóbb a karácsonyi időszakban ugyanúgy 58 százalék jutott a legnagyobb áruházakra az értékben mért forgalomból, mint egy évvel korábban. A hazai lánc 16, a szupermarket 13, a diszkont 10 százalékkal részesedett az értékesítésből, míg a többi boltra 3 százalék jutott - olvasható a Nielsen felmérésében.
Privátbankár