Az idei szezonban 250 millió forintos forgalmat ért el az utcai étkezést nyújtó büfékocsikkal a Food Truck Show Hungary Kft – derült ki a cég közleményéből. Az éves alapon 35 százalékos bővüléshez nem csak a saját rendezvények, de az egyre népszerűbb catering szolgáltatás is hozzájárult, amely fél év alatt 40 százalékkal magasabb, 54 millió forint feletti nyereséget eredményezett a cégnek.
Fájó lépés: eltűnhet a magyarok egyik kedvenc étele További részletek a Privátbankár.hu-n. >>> |
A bővülő piaci lehetőségek miatt folyamatosan nő a büfékocsik, food truckok száma, az új vállalkozások mellett sokan egynél több egységet is üzemeltetnek. A cég mintegy 130 food truckkal áll kapcsolatban országszerte, a közlemény szerint sokan azért vágnak bele a vállalkozásba, mert már 5 millió forintos kezdőtőkével is el lehet indulni – a befektetett pénz pedig egy-másfél év alatt megtérülhet.
Egy-egy rendezvény alkalmával általában a bevétel negyedét kell a rezsiköltségre költeni, az ételek bekerülési költsége, valamint az útiköltség a kínált termékek árának körülbelül 35 százalékát teszi ki. Egy minőségi szolgáltatást nyújtó egység egy átlagos rendezvénynapon 100 és 800 közötti tételt ad el a kínálattól függően.
Március és szeptember között a food truckok a 110 rendezvénynap alatt 166 ezer tételt értékesítettek. Hozzátették: food truck catering szolgáltatás további elterjedése ezt a számot is növelheti majd a jövőben.
Mi az a catering? A catering szó egy angol kifejezésből ered, melynek elsődleges jelentése a tömeg ellátása, a tömeg élelmezése, az utasellátás és a közétkeztetés – utóbbihoz képest viszont különbség, hogy a catering esetében az élőkészítés és előállítás helye elválik az értékesítés helyétől. A vendéglátásban a rendezvény étel és ital biztosítása mellett a rendezvény különböző elemeinek részleges vagy teljes megszervezését is jelenti: helyszín megválasztása, berendezése, és a műsorszolgáltatás, stb. |