3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar fogyasztók többsége pozitívan ítéli meg a boltláncok saját márkás élelmiszereit, háztartási vegyi áruit és kozmetikai cikkeit. A termékek minőségének javulását érzékeli tíz magyarból hét.

A magyar fogyasztók háromnegyede szerint a kereskedelmi márkás termékeknél előnyös az ár-érték arány.

A Nielsen által mért kilencven élelmiszer termékcsoport kereskedelmi márkás árucikkeivel a boltok mintegy 196 milliárd forint forgalmat értek el idén az első félévben, míg a hetven különböző háztartási vegyi áruval és kozmetikummal közel 29 milliárd forintot. Ez azt jelenti, hogy a vásárlók pénzük 27,1 százalékát fordították kereskedelmi márkákra, míg a tavalyi hasonló periódusban 26,2 százalékát - mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője. A Nielsen által mért hetven különböző háztartási vegyi és kozmetikum kategóriánál pedig a boltok bevételének 18,3 százaléka származott saját márkás termékekből idén január-június során, szemben az egy évvel korábbi 17,7 százalékkal.                               
A diszkontokban keresik

Szűcs-Villányi Ágnes megemlíti a bolttípusok súlyával kapcsolatban, hogy a saját márkás termékek teljes forgalmának legnagyobb része, kétharmad körüli aránya diszkontokra jut nem csak mennyiséget, hanem értéket tekintve is.  

Magyarországon a Nielsen által mért élelmiszerek teljes forgalmából kereskedelmi márkás árucikkek a legnagyobb arányt állateledelnél, mélyhűtött árunál és reggeli gabonapelyheknél érték el az első félév során; 57, 53, illetve 36 százalékkal. Ezek a mutatók 1-3 százalékponttal nagyobbak, mint tavaly január-június között.

Háztartási vegyi áruk és kozmetikumok közül háztartási papírárukra jutott értéket tekintve a legmagasabb arány, 47 százalék, valamint babaápolási cikkekre 35 százalék. Előbbieknél a mutató 4, utóbbiaknál 3 százalékponttal emelkedett a tavalyi első félévhez viszonyítva. Ugyanakkor figyelemre méltó, hogy női higiéniai termékeknél a saját márkák 15 százalékos aránya 1 százalékpontnyi csökkenést jelez, egyik első félévről a másikra. 

A fejlődő országokban kevesebben vásárolják

Bár szerte a világon a fogyasztók pozitívan ítélik meg a kereskedelmi márkákat, változatosan alakul az értékben mért piacai részesedésük: a fejlett régiókban meghaladja a 15 százalékot, a fejlődő régiókban viszont 10 százalék alatt marad, sőt, 5 százalékot sem ér el Kínában, Indiában és Brazíliában.

Nyugat-Európában a legfejlettebb a láncok saját márkáinak piaca, ott a fogyasztók a csomagolt napi fogyasztási cikkek vásárlásánál nagyjából minden harmadik eurót ezekre költik - mondja Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen európai kiskereskedelmi tanácsadási igazgatója. 

Összességében megállapítható, hogy Európában a fogyasztók bevásárló kosarában fontos helyet foglalnak el a láncok saját márkái, amelyeket általában pozitívan ítélnek meg. Európában a fogyasztók 70 százaléka úgy gondolja, hogy a kereskedelmi márkák jó alternatívát jelentenek. Azon kívül pedig 69 százalék szerint előnyös ár-érték arányt képviselnek a láncok saját márkái. Az európai fogyasztók közül csak átlag minden harmadik vélekedik úgy, hogy a kereskedelmi márkák nem felelnek meg az igényeknek, ha számít a minőség.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Hónapok óta nem láttunk ilyet a boltokban: megint drágább lett a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. június 10. 05:47
Az árrésstopos termékek ára csökkent, de így is megszakadt egy kedvező trend júniusban: három hónap után most először drágult újra a családi nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint. Alaposan megvizsgáltuk, hogyan alakítja az árakat az intézkedés, amivel a kormány elégedett, de a szakszövetség szerint csúnyán vissza fog majd ütni.
Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG