tanulmány során 18 év feletti egészséges, döntésképes fiataloknak körülbelül száz kérdésre kell majd választ adniuk vásárlási, fogyasztási szokásaikkal kapcsolatosan. A számítógépes tesztet egy szakember is felügyeli majd, hiszen az egyéni kérdések is befolyásolhatják az eredményt.
Ezt követően minden egyes válaszadónak nyálmintát is kell adnia a DNS-vizsgálathoz. A két adatot összekapcsolva akarják majd csoportosítani az egyéneket.
A brit koordinátor azzal a kéréssel fordult a magyarokhoz, hogy a résztvevők ne tudjanak a tanulmány pontos céljáról. Nyilván azért, hogy ne befolyásolja őket a döntéshozatalban az egyes feltett kérdések esetében.A professzor kiemelte: a felmérést a nagy cégek is szorgalmazzák, mert nem kizárt, hogy a jövőben vásárlókörük bővítéséhez hatalmas segítséget nyújt majd a kutatás eredménye.
A felmérés kiértékelése akár évekig is elhúzódhat, mivel a szakembereknek több tízezer genetikai variánst kell majd megvizsgálniuk ahhoz, hogy rendszert alkothassanak. Melegh Béla hangsúlyozta: nagy esély van rá, hogy valóban befolyásolják génjeink vásárlási, költekezési szokásainkat legyen szó élelmiszerről vagy ruhaneműről. Hasonlóképpen ahhoz, hogy a kezdeményezőkészség vagy az étkezési szokások sem függetleníthetők el a DNS-től.
Továbbra is fontos az eredmények hasznosítása
Világújdonságot ígérnek a pályázat nyertesei
Nem is Armstrongé a híres mondat?
Dohányzás: jobb később, mint soha
Szenzáció: Karl Merk megvakarta a fejét
MTI