1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nagy cégek is kíváncsiak arra, hogy mennyiben befolyásolják génjeink a vásárlási szokásainkat, legyen szó élelmiszerről vagy ruhaneműről
A Pécsi Tudományegyetem ÁOK Orvosi Genetikai Intézete is részt vesz abban a kutatásban, amely azt akarja kideríteni, hogy vajon felelősek-e génjeink vásárlási szokásainkért, költekezéseinkért, és ha igen, akkor mennyiben befolyásolják azt.

Az Európai Unió támogatását élvező kutatás egy brit egyetem koordinációjával zajlik. Mint azt Melegh Béla, a pécsi genetikai intézet vezetője az MTI-nek elmondta: a nyári szabadságolások után kezdődő felmérés kapcsán hazánkban elengedhetetlen az etikai engedélyek beszerzése.

tanulmány során 18 év feletti egészséges, döntésképes fiataloknak körülbelül száz kérdésre kell majd választ adniuk vásárlási, fogyasztási szokásaikkal kapcsolatosan. A számítógépes tesztet egy szakember is felügyeli majd, hiszen az egyéni kérdések is befolyásolhatják az eredményt.

Ezt követően minden egyes válaszadónak nyálmintát is kell adnia a DNS-vizsgálathoz. A két adatot összekapcsolva akarják majd csoportosítani az egyéneket.

A brit koordinátor azzal a kéréssel fordult a magyarokhoz, hogy a résztvevők ne tudjanak a tanulmány pontos céljáról. Nyilván azért, hogy ne befolyásolja őket a döntéshozatalban az egyes feltett kérdések esetében.A professzor kiemelte: a felmérést a nagy cégek is szorgalmazzák, mert nem kizárt, hogy a jövőben vásárlókörük bővítéséhez hatalmas segítséget nyújt majd a kutatás eredménye.

A felmérés kiértékelése akár évekig is elhúzódhat, mivel a szakembereknek több tízezer genetikai variánst kell majd megvizsgálniuk ahhoz, hogy rendszert alkothassanak. Melegh Béla hangsúlyozta: nagy esély van rá, hogy valóban befolyásolják génjeink vásárlási, költekezési szokásainkat legyen szó élelmiszerről vagy ruhaneműről. Hasonlóképpen ahhoz, hogy a kezdeményezőkészség vagy az étkezési szokások sem függetleníthetők el a DNS-től.

Továbbra is fontos az eredmények hasznosítása
Világújdonságot ígérnek a pályázat nyertesei
Nem is Armstrongé a híres mondat?
Dohányzás: jobb később, mint soha
Szenzáció: Karl Merk megvakarta a fejét

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG