3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Novemberben gyorsult az árcsökkenés a hipermarketekben, hónapról hónapra egyre olcsóbban tudhatjuk le a nagybevásárlást - erre jutottunk a legfrissebb Privátbankár Árkosár felmérés során. Azt is megnéztük, hogy melyik termékek lettek olcsóbbak és mi lett drágább.

 

November 5-én, ahogy minden hónapban szoktuk, elmentünk a három hipermarketlánc egy-egy egységébe, és megnéztük, hogyan alakult 30 élelmiszerből álló mintakosarunk ára az előző hónaphoz és tavaly novemberhez képest. Idén eddig egy kivételével minden hónapban alacsonyabb árat mértünk, mint az előző év azonos időszakaiban.

 

A három hipermarket közül az Auchanban 7,2 százalékos, a Tescóban 3 százalékos, az Intersparban pedig 2,3 százalékos havi árcsökkenést mértünk. Tavalyhoz képest is tovább csökkentek az árak: az Auchanban 1,5 százalékkal az Intersparban 0,8 százalékkal, a Tescóban pedig 5,3 százalékkal tudjuk olcsóbban megtölteni kosarunkat. Az élelmiszerkosár átlagára 17 ezer forint alá esett, most a kosár átlagára 16 925 forint.

Az áruházak sorrendje most nem változott: az előző hónapban is az Auchan végzett az első helyen, amit a Tesco, majd az Interspar követett, ez persze nem jelent semmit, mert az utóbbi hónapokban erőteljes átrendeződéseket láthattunk egyik hónapról a másikra. A legolcsóbb és legdrágább áruház között 1278 forint volt a különbség novemberben.



A legkevesebbet persze akkor kellene fizetni, ha mindent ott vennénk, ahol az a legolcsóbb: 1733 forintot spórolhatnánk így az átlagárhoz képest. Ez azonban tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Egyetlen hónap alatt 15 százalékkal drágult a margarin és 12-vel a krumpli ára a hipermarketekben. A sajt azonban 20 százalékkal olcsóbb lett, az alma pedig majdnem 30 százalékkal kerül kevesebbe.

Tavaly novemberhez képest több, mint 30 százalékkal ugrott a tejföl ára, majdnem negyedével drágább lett a banán, és feljebb ment az ásványvíz, a joghurt, a tészta, és a májas ára is. Tavalyhoz képest azonban jóval olcsóbb lett a krumpli, az alma és a cukor, de kevesebbet kell fizetni a sajtért, a tojásért, a teáért, a rizsért is.

Havi legolcsóbbak: tej, cukor, olaj

Az utóbbi időben sokszor szerepel a tej, a cukor és az olaj a hírekben, gyakran trükköznek ugyanis ezekkel a termékekkel az áfacsalók. Megnéztük, melyik termékek a legolcsóbbak a hiperekben.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Bármelyik hipermarketbe megyünk, már 300 forint alatt kaphatunk étolajat, a legolcsóbban az Auchanban vehetünk Sunol márkájú szlovák olajat, egy forinttal drágább, 279 forint a Tesco Value olaj, az Intersparban pedig 295 forintért kapható a legolcsóbb étolaj.

Cukorból a Tesco adja legolcsóbban saját márkáját, 169 forintért. Az Intersparban 174 forint egy kiló cukor, míg az Auchanban 178.

UHT tejet legolcsóbban az Auchanban vehetünk, 159 forintért. A Tesco tejből is a saját márkás termékét adja legolcsóbban, 169 forint egy liter tej. A Privátbankár Árkosár felméréskor az Intersparban is ennyiért kaphattunk tartós tejet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG