3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Alig használnak mobilinternetet a magyarok. Egy felmérés szerint míg az Európai Unió tagállamaiban a lakosság több mint fele használja a telefonját mobilozásra is, addig Magyarországon ez a szám Romániához hasonlóan csupán 32 százalék.

Egyedül Portugália (23%), Bulgária (24%) és Görögország (29%) marad el hazánktól. Ennek oka, hogy a magyarok még mindig az olcsóbb kábeles internethasználatot részesítik előnyben. A legtöbb uniós tagállamban a kábeles szolgáltatást használó háztartások aránya 20-30 százalék körül mozog, hazánkban viszont három háztartásból kettő még mindig kábeles hálózatot használ – közölte a Privátbankárral az Internetet.hu távközlési összehasonlító portál.


Európában a mobilinternet népszerűsége folyamatosan nő, az EU tagállamaiban 2011 óta átlagosan 16 százalékkal nőtt a mobilinternettel rendelkező háztartások száma, Magyarországon viszont lassabb a tempó, a három évvel ezelőtti adatokhoz képest, Lettországhoz és Észtországhoz hasonlóan csupán 6 százalék a különbség. A nyugati országokban viszont robbanásszerű növekedés tapasztalható.

Három év alatt Spanyolországban 35, Olaszországban 24, Belgiumban pedig 23 százalékkal nőtt a mobilinternetet használók aránya. A legtöbben jelenleg Svédországban (78%), Dániában (75%), Nagy-Britanniában (71%) és Luxemburgban (70%) élnek a mobilinternet adta lehetőségekkel.

Lenne mit behoznunk

Az egyéni adatokat figyelembe véve azonban Magyarország még rosszabb képet mutat, a magyarok csupán 23 százalékának van internetelérése mobiltelefonján. Ezzel a számmal Bulgáriával osztozik az utolsó helyen, igaz, míg Bulgáriában tavalyhoz képest 3 százalékkal nőtt az arány, addig Magyarországon egyedi mértékben, 8 százalékkal csökkent.

Mi ennek az oka?

Nem kell, ami ingyen van?

Magyarországon csupán a háztartások 27 százaléka használ ingyenes VoIP (Voice over IP) szolgáltatásokat. Részletek >>>

„A mobilinternet visszaszorulásának egyik oka, hogy mindhárom hazai mobilszolgáltató bevezette a korlátlan belföldi beszélgetést és üzenetküldést lehetővé tévő fix díjas csomagokat. Ezzel a lépéssel elsősorban az ingyenes internetes telefonhívásokra alkalmas szolgáltatások által életre hívott versenyre kívánnak reagálni, ezek a VoIP-alapú lehetőségek ugyanis forgalmat vesznek el a hagyományos csatornákról. Az új szolgáltatások megjelenése és a VoIP-szolgáltatások korlátozása sokakat eltántorított a mobilnet használatától” – magyarázza Solt Ádám, az Internetet.hu távközlési szakértője.

Kell a vezeték

Azonban ennél is jelentősebb ok, hogy a magyar felhasználók legnagyobb része inkább kábeles netet használ, mivel az általában olcsóbb a mobilinternetnél.

„Bár több 2-3 ezer forint körüli mobilinternet-csomag közül is lehet válogatni, mobiltelefonra pedig a legolcsóbbak már ezer forint körül elérhetők, a kínált adatforgalom csekély a korlátlan vezetékes csomagokhoz képest, és az internetsebességgel is problémák vannak a kevésbé lefedett területeken. Viszont azok, akik csupán e-mailezésre szeretnék használni az internetet, több, a vezetékesnél is olcsóbb csomag közül is válogathatnak” – teszi hozzá Solt Ádám.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG