1p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

December és március között 2 százalékkal nőtt a kiskereskedelem bevétele. Ráadásul úgy, hogy közben kevesebbet vásároltunk, átlagosan két százalékkal. Leginkább pedig azokat az üzleteket részesítettük előnyben, amelyek közel vannak az otthonunkhoz. A legtöbben szupermarketben vásárolnak, de csaknem ugyanannyian járnak a hiperekbe is.

Sokan szeretnek gyorsan és lehetőleg az otthonukhoz közel vásárolni élelmiszert. A Nielsen piackutató legfrissebb felmérése szerint a vásárlások negyedét a kis ABC-ékben, és a nagyobb közértekben vásároltuk meg december és március között.

Az adatokból azonban az derült ki, hogy valamelyest csökkent ezeknek az üzleteknek a népszerűsége, igaz, mindössze egy százalékkal csökkent a részesedésük a forgalomból az egy évvel korábbi időszakhoz képest.

A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.

Bolttípus

2011. december-

2012. március

2012. december-

2013. március

2 500 nm felett (hipermarketek*)

31

31

401-2 500 nm (szupermarketek*)

35

36

201-400 nm (diszkontok*)

8

8

51-200 nm

(nagyobb élelmiszerüzletek, közértek*)

17

16

50 nm és kisebb

(ABC, kisboltok*)

9

9

* A zárójelben lévő üzletkategóriákat a Privátbankár határozta meg, az nem a kutatás része.

Az adatokból jól látszik, hogy amit az otthonok közelében lévő közértek elveszítettek a részesedésükből, azt a szupermarketek nyerték meg, ugyanis az élelmiszerek 36 százalékát náluk vásároltuk meg. Bár az élelmiszerek 75 százalékát a nagyok - diszkontok, szupermarketek és hipermarketek - bonyolítják, ezek az üzletek az élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatnak mindössze 12 százalékát teszik ki.

Kevesebbet vásároltunk, többet költöttünk

A kiskereskedelem bevétele 2 százalékkal nőtt a Nielsen által folyamatosan mért kilencven élelmiszer-kategória értékesítéséből, 2012. december-2013. március között, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

Ugyanakkor 2 százalékkal kevesebb élelmiszert adtak el a boltokban. A hagyományos kisboltokban és a közértekben a legnépszerűbbek a feldolgozott húsok, sörök, szénsavas üdítőitalok, kávék, gyümölcslevek, tejföl, nápolyik, vodka, valamint cukorkák.

Percenként milliókat költöttünk

Az átlagosnál jóval nagyobb mértékben drágult többek között a vodka, a táblás csokoládé, a praliné, a liszt és a margarin. Ahogy a Privátbankár saját felméréséből is kiderült, volt olyan magyar termék, ami drága volt, de több élelmiszerért is kevesebbet kellett fizetni, mint korábban. Egy másik felmérésből az is kiderült, hogy a szupermarketek mellet a szaküzleteket részesítjük előnyben, ha élelmiszert akarunk vásárolni.

A vizsgált négy hónapban a kiskereskedelem forgalma, a kétszázalékos növekedéssel elérte a 440 milliárd forintot. Vagyis minden egyes percben több mint 2 millió 500 ezer forintot költöttünk élelmiszerre. Ez egy egyszerű átlag, amely nem veszi figyelembe, hogy az üzleteknek csak egy része van nyitva éjszaka is.





LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
Vásárló Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain
PR | 2025. január 15. 11:52
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!
Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló PMS kezelése: a viszcerális terápia alkalmazása a menstruációs görcsök enyhítésére
Márkázott tartalom | 2025. január 13. 10:43
A premenstruációs szindróma sok nő életét megnehezíti, melynek tünetei rendkívül változatosak, mind fizikai, mind érzelmi szinten jelentkezhetnek. Az érintettek tapasztalhatnak ingerlékenységet, hangulatingadozást, feszültséget vagy akár depresszióra emlékeztető tüneteket. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló Ezekbe fektess, ha az online jelenléted szeretnéd erősíteni!
Márkázott tartalom | 2025. január 12. 10:11
  Az online jelenlét egyre fontosabb szerepet játszik a vállalkozások sikerében, legyen szó egyéni vállalkozásról vagy multinacionális cégről. A digitalizáció térnyerésével már nem elég egy egyszerű weboldal vagy közösségi média profil. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, és valódi eredményeket érj el, célzott stratégiára és befektetésekre van szükség. De melyek azok a területek, amelyekre mindenképp érdemes koncentrálni?
Vásárló Hitelprogramok, amelyek komoly segítséget jelenthetnek a cégek számára
Márkázott tartalom | 2025. január 11. 12:07
Modern világunkban különféle megoldások támogatják a cégek működését. Ilyen az az integrált szoftverrendszer is, az úgynevezett ERP, amely segítségével a vezetőség azonnal lehívhat fontos információkat.
Vásárló Az öntapadós címkék: egyszerűség és sokoldalúság
Márkázott tartalom | 2025. január 10. 11:00
Az öntapadós címkék napjainkban szinte minden területen jelen vannak, hiszen szükséges eszközök a termékek azonosításához és az információk közléséhez. Legyen szó kereskedelemről, gyártásról vagy logisztikáról, az etikett cédulák számos előnnyel bírnak: könnyen használhatóak, és szinte minden felületre tapadnak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG