Az Állami Autópálya Kezelő Zrt., az elektronikus útdíjrendszer, a HU-GO üzemeltetője a rendszer leállítását bejelentő közleményében a törvény végrehajtásáról szóló kormányrendeletre hivatkozott.
Ezért nem kell fizetni
A Kormány 209/2013. (VI. 18.) Korm. rendelete az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény végrehajtásáról
9.§ (2) Amennyiben az útdíjszedő a 7. § (1) bekezdésében foglalt kötelezettségét az általa üzemeltetett rendszer műszaki hibájára visszavezethető okból legalább két órán keresztül nem képes ellátni (a továbbiakban: üzemszünet) köteles arról tájékoztatni azokat, akiket a 7. § (1) bekezdésében foglalt feladatból kifolyólag jogok vagy kötelezettségek terhelnek. Az útdíjszedő köteles megállapítani, hogy az üzemszünet mely feladata vagy feladatai ellátását teszi lehetetlenné
|
10 óráig így a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják az úthálózatot.
És mi lesz 10 óra után?
A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) azt kéri az autópályakezelőtől, hogy a hétfőn tíz óra előtt indított autók után már tíz óra után se kelljen viszonylati jegyet venni, mert ez komoly, többeknél megoldhatatlan szervezési és munkaidő problémát jelent.
Ha működne, ennyit kéne fizetni. Forrás: hu-go.hu |
Már hajnalban bedőlt a rendszer
Az elektronikus útdíj informatikai rendszerét hétfő hajnalban túlterheléses támadások érték, ezért 1 és 3 óra között üzemszünetet rendelt el az ÁAK. Részletek >>
Lesz káosz?
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság korábban azt írta: a vállalkozások súlyos információhiányban szenvednek a még nem kellően kidolgozott rendszer működésével kapcsolatban. Ha a jelenlegi tervek szerint indul a rendszerm az információhiány miatt július elsejétől kaotikus helyzet várható a teherforgalomban, és vélhetően ellátási gondokra is fel kell készülni az országban - írta az MLBKT. Részletek >>