Az Állami Autópálya Kezelő Zrt., az elektronikus útdíjrendszer, a HU-GO üzemeltetője a rendszer leállítását bejelentő közleményében a törvény végrehajtásáról szóló kormányrendeletre hivatkozott.
Ezért nem kell fizetni
A Kormány 209/2013. (VI. 18.) Korm. rendelete az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény végrehajtásáról
9.§ (2) Amennyiben az útdíjszedő a 7. § (1) bekezdésében foglalt kötelezettségét az általa üzemeltetett rendszer műszaki hibájára visszavezethető okból legalább két órán keresztül nem képes ellátni (a továbbiakban: üzemszünet) köteles arról tájékoztatni azokat, akiket a 7. § (1) bekezdésében foglalt feladatból kifolyólag jogok vagy kötelezettségek terhelnek. Az útdíjszedő köteles megállapítani, hogy az üzemszünet mely feladata vagy feladatai ellátását teszi lehetetlenné
|
10 óráig így a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják az úthálózatot.
És mi lesz 10 óra után?
A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) azt kéri az autópályakezelőtől, hogy a hétfőn tíz óra előtt indított autók után már tíz óra után se kelljen viszonylati jegyet venni, mert ez komoly, többeknél megoldhatatlan szervezési és munkaidő problémát jelent.
![]() |
Ha működne, ennyit kéne fizetni. Forrás: hu-go.hu |
Már hajnalban bedőlt a rendszer
Az elektronikus útdíj informatikai rendszerét hétfő hajnalban túlterheléses támadások érték, ezért 1 és 3 óra között üzemszünetet rendelt el az ÁAK. Részletek >>
Lesz káosz?
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság korábban azt írta: a vállalkozások súlyos információhiányban szenvednek a még nem kellően kidolgozott rendszer működésével kapcsolatban. Ha a jelenlegi tervek szerint indul a rendszerm az információhiány miatt július elsejétől kaotikus helyzet várható a teherforgalomban, és vélhetően ellátási gondokra is fel kell készülni az országban - írta az MLBKT. Részletek >>