4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A negyedéves jelentések közt most sor került a nagy kedvencre, az elektromos autót elterjeszteni szándékozó Teslára. Évek óta azt hisszük itt a következő Apple, ehhez képest a cég még mindig nem tud profitot termelni, és még mindig csak 50 ezer autót tud eladni idén. Elon Musk viszont töretlenül optimista.

A Tesla azért izgalmasabb sok más cégnél, mert fő profilja, az elektromos autók és a hatékonyabb akkumulátorok valóban a jövő fő termékei között lesznek. A helyzet mostani állása szerint feltételezhető, hogy a belső égésű motort az autózásban kiszorítja az elektromos meghajtás, a kérdés csak az, hogy mikorra jutunk odáig, és főleg, hogy ki fogja learatni a babért.

A Teslától vártuk a csodát

A piac úgy gondolta, hogy nyilván a Tesla, hisz ők kezdtek bele a legnagyobb lendülettel, ők építik a töltőállomásokat, sőt nyílik az új gigantikus akkumulátor gyár is. Az árfolyam az elmúlt években fel is ment az égbe, a piac előre iszik a medve bőrére. Csak hogy van egy-két probléma. Először is, a most gyártott elektromos autók vezetői szerint ugyan nagyon kényelmesek, egyszerű vezetni őket, de még mindig túl kicsi a megtehető táv és túl nagy macera a töltés. Az autós nem akar 200 kilométerenként töltéssel bíbelődni, ha azt megteheti 500-anként is, pláne ha az minimum 20 percig, de inkább tovább tart, míg a benzin vételezés elenyésző időt vesz igénybe. Ez visszafejlődésnek tűnik felhasználói szempontból. Ja és még drága is, csak pár kaliforniai és kínai milliomos hóbortja.

Így aztán amíg ezen nem sikerül túllendülni, nem lesz lecserélve a világ milliárdos nagyságrendű autóparkja. Addig kell fejleszteni azt az akkumulátort, amíg lehet vele gond nélkül 500 kilométert menni, és vagy pár perc alatt tölthető lesz, vagy cserélhető lesz a töltőállomásokon. Hogy ez mikor lesz meg, nehéz becsülni. A Tesla sikereinek kezdetén azt hittük, mostanra már meg is lesz, de ennél azért nehezebb a helyzet.

Nem olcsó a részvény

A másik nagy kérdés, hogy ki fogja ezt megoldani, és ki lesz az végül, aki eladja a több százmillió autót? Logikus lenne, hogy a Tesla, hisz nagyon fejleszt, de hát sokszor láttuk már, hogy egy versenytárs időközben megtalálja a jobb megoldást, és letarolja a piacot. Ez bármikor bekövetkezhet, és akkor a Tesla gondban lenne. A részvény árazása viszont egyáltalán nem számol ilyen forgatókönyvvel, abba a garantált siker van beárazva. Konkrétan az, hogy 2020-ra 500 ezer autót fognak eladni, és 2018-ra már méretes profit lesz.

De ezzel a becsült profittal is igen magas a részvény árazása, így még annak is meg kellene többszöröződnie, hogy a mai ár vissza legyen igazolva, vagyis tényleg évi sokmilliós eladásig kéne felfutni a cégnek. Mindenesetre a részvényesek most nem voltak elégedettek, a tegnapi kereskedésben 24 dollárral, azaz 9 százalékkal öntötték meg a papírt.

Hol a profit?

Nézzük most a konkrét adatokat. A társaság a negyedévben 184 millió dolláros nettó veszteséget szenvedett el, szemben a 62 millió dolláros egy évvel korábbival. Kétségtelen, hogy a beruházások jelentős összegeket visznek el, különösen az új akkumulátorgyár megépítése és üzembe állítása. Az ezek nélküli, sima üzemi veszteség 61 millió dollár volt, ami 48 cent részvényenként. A cég készpénzállománya 560 millió dollárral 1,15 milliárdra csökkent. Musk elmondta, úgy látja, hogy elég lesz a készpénz, és nem kell újabb értékpapírt kibocsátani, bár nem zárta ki teljesen a lehetőséget.

Kétségkívül a cégnek most már véges időn belül nyereségesre kéne fordulnia, ahogy szokták mondani: abból hosszabb távon nem lehet megélni, hogy valaki szombaton zárva tart. A cég mindenesetre gyorsan felfutó autóeladásokra számít (jövőre 83-93 ezer közt, 2020-ban már félmillió), emellett a gigantikus gyárból idén 40, jövőre már 4-500 millió akkumulátor eladásra, miközben elmondásuk szerint már most 1 milliárd darabos megrendelésük van. Ez a felfutás Musk szerint mindenképpen meghozza a várva várt profitot.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 21600 21260 21700 +0,42% 0 0 7 619 542 700 HUF 2024-11-21 17:09:57
MOL 2676 2666 2690 -0,52% 0 0 1 053 060 966 HUF 2024-11-21 17:13:05
MTELEKOM 1228 1210 1238 +0,99% 0 0 1 418 764 236 HUF 2024-11-21 17:08:33
RICHTER 10810 10710 10910 +0,19% 0 0 885 696 710 HUF 2024-11-21 17:10:12
OPUS 510 507 513 +0,20% 0 0 20 616 942 HUF 2024-11-21 17:05:28
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru Szívhatja a fogát, ha a pénzváltónál jár
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 18:47
Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben csütörtökön kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
Részvény / Deviza / Áru Volt valami közös az OTP-ben és a Magyar Telekomban
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 17:59
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 132,42 pontos, 0,17 százalékos emelkedéssel, 79 229,24 ponton zárt csütörtökön.
Részvény / Deviza / Áru Már 411 felett jár az euró, bérrobbanás Németországban
Eidenpenz József | 2024. november 21. 12:33
Részben ismét a dollár lehet a felelős a forint gyengüléséért, de a zlotyhoz képest is gödörben van a hazai deviza. A háborús feszültség nem tesz jót a részvényeknek, miközben szárnyal az arany, a bitcoin, a kőolaj és a földgáz. Céláremelés jött OTP-re és Richterre, bérrobbanás volt az EU-ban. Leválhatna a Mol az orosz olajról?
Részvény / Deviza / Áru Itt már bizonyítottak az észak-koreai katonák — hatalmas lopást vittek véghez
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 10:22
Észak-Korea hackerei állnak a 2019-ben elkövetett 42 millió dolláros Ethereum-rablás mögött – közölte a dél-koreai rendőrség.
Részvény / Deviza / Áru Rohamra indult a forint, de meddig juthat?
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 08:09
Erősödéssel indította a napot a forint az euróval szemben, meglátjuk mire lesz ez elég.
Részvény / Deviza / Áru Eláztatta az eső a forintot
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 18:23
Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben szerdán kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
Részvény / Deviza / Áru Nagyot villantott az OTP a parketten
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 18:09
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 1131,04 pontos, 1,45 százalékos emelkedéssel, 79 096,82 ponton zárt szerdán.
Részvény / Deviza / Áru Jövőre olcsó lehet az üzemanyag, újabb bitcoin-rekordot mértek
Eidenpenz József | 2024. november 20. 12:16
Ismét emelkednek a tőzsdék, a BUX index is visszanyerte a keddi vesztesége egy részét. A forint viszont megint gyengélkedik és ismét közelít az euró a 410-es szinthez. A dollár erősödése és az orosz-ukrán háborús feszültség fokozódása lebeg a piacok feje felett, miközben az Nvidia gyorsjelentését várják. Túlkínálat lesz olajból?
Részvény / Deviza / Áru Visszabújik az ágyba, ha meglátja, mennyibe kerül egy euró
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 07:31
A forint jóval gyengébben „kelt” szerdán, mint kedden.
Részvény / Deviza / Áru A forint elesett a korai sötétben
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 18:24
A forint kedd reggeli lendülete nem tartott ki estéig, kisssé megfáradt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG