Hardy Mihály, a Budapest Airport (BA) kommunikációs igazgatója az Origónak nyilatkozva elmondta, hogy a lecsökkent utasforgalom miatt a repteret üzemeltető cég úgy döntött, fokozatosan, de lezárja az eddig főleg a fapados társaságokat kiszolgáló Ferihegy 1-et. Hardy Mihály a távirati irodának később azt mondta: egyelőre nincs végleges döntés, később ad majd részletes tájékoztatást az üggyel kapcsolatban.
Az ok a Malév leállása. A nemzeti légitársaság kiesése után ugyan több társaság is bejelentkezett a ferihegyi Liszt Ferenc repülőtérre, de a Malévot használó 1,5 millió tranzitutast így sem tudják pótolni. A kapacitások optimális kihasználása végett így a forgalmat fokozatosan átterelik a 2-es terminálra, mely képes lesz kiszolgálni így is a légitársaságokat. Hardy elmondta, hogy már értesítették erről a dolgozókat és a Ferihegy 1-es terminálon üzleteket üzemeltető vállalkozókat is. Az 1-es terminálon a drosztokon állomásozó Főtaxi ugyanakkor a sajtóból értesült a hírről.
A kommunikációs igazgató szerint nincs realitása jelenleg egy új nemzeti légitársaságnak, így egyelőre nem releváns kérdés az, hogy egy új Budapest központú légitársaság létrehozása esetén kinyitnák-e újra az 1-es kiszolgáló egységet.
Németh Lászlóné korábban egy írásban feltett képviselői kérdésre válaszolva mondta azt, hogy továbbra is vizsgálják, milyen módon tudna az állam létrehozni egy új légitársaságot, melyben kisebbségi tulajdonos. Azt a fejlesztési miniszter sem tagadta, hogy nem a legideálisabb erre most a gazdasági környezet, vagyis nagyon is nehéz lesz befektetőt találni a projekthez. Az idő a szaktárca ellen dolgozik, ráadásul az új nemzeti légitársaságot a semmiből kéne létrehozni: a Malév bérelt gépei visszatértek bázisaikra, a társaság slotjait pedig már értékesítették a nagyobb reptereken.