3p
Az előző havi árcsökkenés után májusban ismét áremelkedést mértünk a hazai hipermarketekben: több mint 4 százalékkal emelkedtek az élelmiszerárak egy év alatt. A Privátbankár.hu Árkosár-felmérésében így újra történelmi csúcsot mértünk. A krumpli ára továbbra is az egekben van.

Ahogy bő 12 éve minden hónapban, ezúttal is körbejártuk három hazai hipermarket-lánc 1-1 egységét, hogy megvizsgáljuk, hogyan alakult a 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára. Május 7-én vettük a nyakunkba az Auchan, az Interspar és a Tesco 1-1 egységét, ezúttal különös figyelmet szentelve a zöldségosztály kínálatának.

Legutóbbi felmérésünk során árcsökkentést mértünk - negatív volt az árindex, magyarán idén áprilisban olcsóbban tölthettük meg a bevásárlókocsit, mint 2018-ban. Májusban ez már nem jött össze: mindhárom áruházban áremelkedést mértünk éves összehasonlításban.

A legnagyobbat az Auchan emelte az árain tavalyhoz képest, több mint 6 százalékot - ezzel a francia lánc a dobogó aljára csúszott. A felmérést ezúttal újra az Interspar vezeti - havi szinten itt még kevesebbe is kerül az Árkosár, igaz, csak nem egészen 50 forinttal. A Tesco éves összehasonlításban a legkisebbet emelte az árain: mindössze 2,1 százalékkal drágult itt a nagybevásárlás.

Történelmi csúcs

A három áruház közül most csak egyben tudhattuk le 20 ezer forint alatt a havi nagybevásárlást, az átlagár így történelmi csúcsra, 20 310 forintra emelkedett.

Tavaly májushoz képest 4,2 százalékkal (813 forinttal) nőtt a nagybevásárlás átlagos ára, egy hónap alatt pedig 2,5 százalékos (488 forintos) az áremelkedés.

Persze akár 19 ezer forint alatt is megúszhatjuk a hiperekben a minta-élelmiszerkosár beszerzését - ehhez azonban mindent ott kell beszereznünk, ahol a legolcsóbban adják, ami nehezen kivitelezhető dolog.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

A zöldségosztályon továbbra is extrém árakkal találkoztunk, az éves áremelkedés listavezetője is innen került ki: a krumpli majdnem kétszer annyiba kerül, mint tavaly (+91%). A zöldségárakat alaposabban is körüljártuk, erről hamarosan külön cikkel is jelentkezünk. A népegészségügyi termékadó emelése alaposan megdrágította a chipset (+35%). 10 százalékot meghaladó mértékű éves áremelkedést mértünk továbbá a kenyérnél, a lisztnél, a száraztésztánál, a sajtnál, a Túró Rudinál és a tejfölnél is. 18 százalékkal olcsóbb lett viszont egy év alatt az alma, 11 százalékkal a tea és a margarin, 13 százalékkal egyes szénsavmentes üdítők.

Az előző hónaphoz képest 28 százalékkal nőtt az alma ára, 25 százalékkal a száraztésztáé, bő 10 százalékkal pedig a krumpli és egyes égetett szeszesitalok ára. 18 százalékkal olcsóbb lett viszont a banán, 11-gyel pedig a kávé és a tea áprilishoz képest.

A KSH csütörtökön teszi közzé a fogyasztói árak április alakulásáról szóló inflációs adatot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG