3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Közel másfél év után először csökkentek az élelmiszerárak éves összehasonlításban - a Privátbankár.hu friss Árkosár-felmérése szerint olcsóbban tölthettük meg a bevásárlókocsinkat idén november elején, mint tavaly. A krumpli ára elszállt egy év alatt, de sokkal olcsóbban vehetünk almát - ezúttal a száraz novembert betartó vásárlóknak is gyűjtöttünk némi információt.

Az elmúlt jó fél évben viszonylag szűk sávban mozogtak az élelmiszerárak a hazai hipermarketekben a Privátbankár.hu több mint 11 éve havi rendszerességgel publikált Árkosár-felmérésének eredményei alapján. A januári és áprilisi komolyabb áremelkedésnek köszönhetően idén eddig minden hónapban a tavalyi szint fölött alakult a nagybevásárlás ellenértéke, november elején viszont 17 hónap óta először éves szinten árcsökkenést mértünk - magyarán ha csak kicsivel is, de kevesebb pénzből tudtuk megvásárolni a 30 féle élelmiszert.

Az Auchan, az Interspar és a Tesco egy-egy hipermarketét jártuk végig november 5-én, és azt találtuk: a három láncból kettő is a tavalyi árak alá tudott menni. Egyedül az Auchan emelt 3,2 százalékkal tavalyhoz képest, míg az Interspar és a Tesco hasonló mértékben csökkentette az árakat egy év alatt. Az előző hónaphoz képest viszont csak a brit láncnál mértünk árcsökkenést - így az élen helycsere történt, ezúttal a Tesco volt a legolcsóbb a hipermarketek közül.

Az átlagos kosárérték a három áruház adatai alapján 19 657 forint lett; ez azt jelenti, hogy októberhez képest 105 forinttal, 0,5 százalékkal emelkedett a kosár ára, tavaly novemberhez képest viszont 0,9 százalékkal, 181 forinttal csökkent.

Persze megúszhatnánk 18 ezer forint alatt is a nagybevásárlást a hipermarketekben, ha mindent ott vennénk meg, ahol a legolcsóbban adják. Ehhez azonban 3 áruházat is végig kellene járni, amihez azért kellenek idegek.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

A KSH csütörtökön közli az infláció októberi alakulásáról szóló adatait.

Az előző hónaphoz képest az almánál (-29%), a cukornál (-13%) és egyes üdítőknél mértünk 10 százalékot meghaladó árcsökkenést. Több mint 20 százalékkal drágább lett viszont a krumpli és az UHT tej, 10 és 20 százalék közötti áremelkedést mértünk a tojásnál, a rizsnél és a sajtnál egy hónap alatt.

Tavaly novemberhez képest is nagyot drágult a krumpli: több mint 56 százalékkal kerül idén többe. 20 százalékot meghaladó mértékben drágult a banán, a chips és a sertésmájas is. 10 százalék fölött emelkedett egyes szénsavas üdítők és a gyümölcsjoghurt ára is. Harmadával olcsóbb lett viszont egy év alatt az alma és a tojás, de a kávéért és a kristálycukorért is bő 10 százalékkal kevesebbet kell adni most, mint 2018. novemberében.

Havi legolcsóbbak

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Ezúttal is kiválasztottunk három élelmiszert, és megnéztük, márkára-minőségre való tekintet nélkül hol lehet a legolcsóbban beszerezni őket.

Az első tanulság: aki a sült gesztenyét szereti, menjen inkább piacra - a három hipermarket közül kettőben nem árultak gesztenyét, az Auchanban viszont 2399 forintos kilónkénti áron adták a II. osztályba sorolt árut.

Instant kakaóport az Intersparban találtunk a legolcsóbban, a sajátmárkás SBudget kilónként 749 forintba kerül. Az Auchan és a Tesco sajátmárkása 998-999 forintos kilónkénti áron került a polcokra.

A száraz novemberre való tekintettel felmértük az olcsó alkoholmentes (0,0 százalék alkoholtartalmú) sörök kínálatát is: a félliteres dobozos Oettinger 129 forint volt az Auchanban, a Tescóban és az Intersparban 199-ért dobozos Bucklert adtak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG