Fiatalok sátrat állítanak a Hajógyári-szigeten 2017. augusztus 8-án. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd |
Tudjuk, mi történik a fesztiválokon a sátrakban
Ha esetleg valakinek lettek volna kétségei afelől, mi történik valójában a sátrakban: a Nielsen adatai szerint a fesztiválszezonban tetőzik Magyarországon az óvszervásárlás - jellemzően júliusban és augusztusban akár 15 százalékkal többet költünk védekezésre, mint az év többi hónapjában. A július-augusztusi időszak az éves forgalom közel 20 százalékát teszi ki.
Örvendetes, hogy a teljes hazai piac értékben 6 százalékkal, míg darabszámban 5 százalékkal bővült 2016. június és 2017. május között az előző év azonos időszakához képest. Ez akkor is jó hír, ha azért nőtt a forgalom, mert többet szexelünk, és akkor is, ha azért, mert többet védekezünk a szexuális úton terjedő betegségek és a nem kívánt terhesség ellen.
Milyen óvszert szeretünk?
A Nielsen a magyarok óvszer-preferenciáiról is készített statisztikát, eszerint
- inkább legyen síkosított, mint nem síkosított (100-ból 90 eladott gumi ilyen)
- inkább ne legyen bordázott (csak minden 10. gumi "recés")
- a színes gumi hülyeség (100-ból csak 3 eladott gumi színes)
- nem mozgat meg minket az anatómiailag formázott gumi (10-ből 9 gumi nem ilyen).
Egyre inkább a nagydobozosra esküszünk
Nem kevés pénzt költöttünk el a szexuális biztonságra: közel 3,5 milliárd forintért több mint 20 millió óvszert vásároltunk egy év alatt, mintegy 160 forintos átlagáron. Egyre népszerűbbek a nagyobb kiszerelések: az eladásoknak már 46 százalékát adják a 10 darabos kiszerelések. A piacon közel 200 féle kondom kapható.