Korábbi vizsgálatokban azt találták, hogy a kisgyerekeket nevelő családokban nem figyelnek erre a szempontra: a fiatal szülők olvassák el a legritkábban a készételeken föltüntetett adatokat a só- és zsírtartalomról, noha az a gyermekek szempontjából is fontos volna.
Eredményeik szerint az élelmiszeripar együttműködésével az egészségügyi vezetés az amerikaiak sófogyasztását 9,5 százalékkal csökkenthetné, ami a 40-85 éves emberek körében 513.885 szélütést és 480.385 szívinfarktust előzne meg.
Számításaik szerint a sóadó bevezetése az ország területén élők sófogyasztását csak hat százalékkal mérsékelné. A kutatók szerint a túlzott nátriumhasználatot az iparban már eddig is több helyen adóztatták, ám az áremelkedés nem csökkentette az igényeket. Ráadásul a só olcsó, az élelmiszerek sótartalmát pedig azok bonyolult összetétele miatt nehéz kiszámolni, ami az adóztatás mértékének kiszámítását alaposan megnehezítené.
A hét kérdése:
Ön mi alapján dönt a választásokon? Szavazzon!
Készüljön fel a böjtölésre!
Naponta egyen egy gyufásdoboznyi sajtot!
MTI
Világszerte rengeteg ember életét mentené meg az élelmiszerek sótartalmának csökkentése
Az Egyesült Államok csaknem kéttucatnyi olajszállító tankhajót juttatott ki a Hormuzi-szoroson keresztül Irán tudta nélkül.

A magyar eszközök most immunisak a globális válságra – Klasszis Podcast
Uniós pénzek, hozamok és a hatékonyság csapdája – Klasszis Podcast
Így néz ki a kormány célkeresztjébe került bizalmi vagyonkezelői piac
Új korszak a magyar alternatív befektetéseknél, lebomlanak a falak a lakosság előtt – Klasszis Podcast





