Hirdetés
Hirdetés

Tudjuk, miért fog felkopni az állunk januárban

2017. december 04., 16:30

A karácsony a szeretet ünnepe, az ünnepi készülődés az egyik legszebb időszak az évben - de anyagi szempontból az egyik legnehezebb is. A magyar családok jelentős része túl is költekezik ilyenkor - de legalább nem hitelből. Mivel decemberben nem tudjuk visszafogni magunkat, januárban felkopik az állunk.

Az Intrum Justitia, Európa vezető követeléskezelő vállalatcsoportja évente elkészíti Európai Fogyasztói Fizetési Jelentését. Az idei kutatásban 24 országból 24 401 európai – köztük 1006 magyar – állampolgár vett részt.

A legfrissebb jelentésből kiderül: a magyarok közel 40%-a úgy érzi, többet költ karácsonyi ajándékokra, mint megengedhetné magának. Ez elég rosszul hangzik, de nem magyar sajátosság: hasonló tendencia figyelhető meg a többi vizsgált európai országban is.

Hirdetés

A túlköltekezés nagyon is jellemző, de általában nem kölcsönből vásárolják meg a magyarok az ajándékokat – ebben sem térnek el a magyar válaszadók az európaiaktól. Hazánkban és a kontinens más országaiban is csak nagyjából minden 5. válaszadó jelezte, hogy néha hitelt kell felvennie azért, hogy meg tudja venni a kinézett termékeket.

Ha nem hitelből, akkor miből vállaljuk túl magunkat?

Úgy tűnik, előre elköltjük a pénzünket: a karácsonyi időszak megterheli a családok pénztárcáját, ennek hatása pedig januárban érződik – derül ki a reprezentatív kutatásból. Az adatok szerint a magyarok közel fele szerint pénzügyi szempontból az év legmegterhelőbb időszaka az első hónap.

Kis Annamária, az Intrum Justitia üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója szerint ezért a kutatás legfontosabb üzenete az, hogy megfontoltság nélkül könnyen végzetesen túlköltekezhetünk - alapvetően semmi baj nincs azzal, ha néha kölcsönt is igénybe veszünk az ajándékozáshoz, de tudatosnak kell maradnunk, mert csak így biztosíthatjuk, hogy a családi kassza stabil maradjon januárban is.

Az interneten többet költünk - nem tudunk ellenállni a Facebook-posztoknak

A megkérdezettek több mint fele ma már nagyobb részben webes felületen keresztül intézi az ajándékvásárlást. Ennek örülhetnek a kereskedők: a hazai válaszadók harmada többet vásárol, mert az interneten sokkal könnyebb költeni a pénzt. Ugyanakkor szintén minden magyar harmadik fogyasztó úgy érzi, a közösségi média nyomásgyakorlása miatt többet vásárol, mint amire szüksége lenne.

A magyar adat nem számít kiugrónak az európai országok között, sőt, átlag alatt van. A többi visegrádi országban a válaszadók több mint fele látja így, míg Romániában a válaszadók majdnem kétharmada.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Vitatott alkalmazással állt elő a Facebook

Vitatott alkalmazással állt elő a Facebook

A gyerekek mostantól szülői felügyelettel használhatják a cég új chat-programját. A fiataloknak készült program éles kritikákat váltott ki, a Facebook azonban szakértőkkel egyeztetve próbálja garantálni a fiatalok biztonságát. Az utóbbi időben rengeteget tettek a szélsőséges tartalmak és a hamis hírek kiszűréséért, legújabb programjuk pedig az öngyilkosságot fontolgatóknak is segítségére lehet.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Szavazás

Idén is 10 ezer forint értékű Erzsébet-utalványt kapnak karácsonyra a nyugdíjasok a kormánytól. Ön szerint kiknek járna még az utalvány?