Nincs véletlenszerű ellenőrzés. Ma már kockázatelemzés alapján dől el, kit vesz górcső alá a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV). Sok vállalkozás, gyakran maguk a pénzügyi vezetők is, félelemmel tekintenek az eljárásra. A legjobb, ha a munkáltatót képviselő személy felkészült a vonatkozó szabályozásból, pontosan tudja, hogy milyen dokumentumokat kell összegyűjteni, kezdve a számláktól a munkaszerződésekig. Az ellenőrzés bejelentése és az időpontja között nagyon rövid az idő, így ha akkor kell előállítani visszamenőleg a szükséges dokumentumokat, könnyen hibázhatunk. De még azoknak a vállalatoknak is gondot okozhat az eligazodás a folyamatosan változó (adó)környezetben, amelyek specializált gazdasági szakembereket alkalmaznak „házon belül”. Ellenőrzésre viszont ők is számíthatnak.
A most induló vállalkozásokat is érintheti a revízió. A gyakorlat szerint a kezdő vállalkozások 10 százalékát biztosan ellenőrzik, a kockázatelemzés közben vizsgálják a cégtulajdonos korábbi céges múltját is – ehhez az adóregisztrációs eljárást használják fel. Lehet, hogy nincs akadálya a cégalapításnak, mégis közepesen kockázatosnak minősül a vállalkozás, szóval szinte biztos az ellenőrzés.
Nem kisebb stressz a munkaügyi ellenőrzés sem. A legfélelmetesebb, hogy előzetes értesítés nélkül történik, ezért felkészülésre, a munkaügyi dokumentumok utólagos rendezésére nincs lehetőség. Egyet tehetünk: bocsássunk az ellenőrök rendelkezésére minden szükséges dokumentumot betekintés vagy másolás céljára.
A Piac & Profit és a BKIK közös rendezvénye azoknak szól, akik átfogó képet szeretnének kapni az ellenőrzések típusairól és arról is, hogy hogyan lehet felkészülni a különböző vizsgálatokra és elkerülni a kockázatokat. Kiderül, hogy mire van joga az adóhatóság emberének vagy a munkaügyi ellenőrnek. Könyvelési és adószakértők, gyakorló vállalatvezetők segítenek a kkv-k felkészítésében, hogy ne félelemmel, hanem magabiztossággal nézzenek az ellenőrzések elé. (x)
A rendezvényről részletesen itt olvashatnak, és regisztrálhatnak.