1p
A magyarok 70 százalékát érdekli a nyári olimpia, nehéz olyan embert találni, akit hidegen hagynak a játékok. A foci EB is népszerű esemény, azonban magyar résztvevő nélkül kevésbé érdekes a torna. Egy friss felmérés szerint a sportot támogató márkák jóval ismertebbek, mint a távolmaradók. Az ő népszerűségükből profitálna két új befektetési alap is.

Egy friss kutatás szerint a 25 és 49 év közötti magyarok 70 százaléka érdeklődik a nyári olimpiai játékok iránt, és mindössze 9 százalékuk állította azt, hogy teljesen hidegen hagyja az esemény. Az OTP Alapkezelő megbízásából készült kutatás eredményei azt mutatják, hogy már csak a felfokozott érdeklődés miatt is megérheti a vállalatoknak a nagyobb sportesemények támogatása. A kutatás egyik érdekes következtetése szerint mindazonáltal a Magyarországon legnépszerűbb sportágak – az úszás és a vízilabda, amelyek a megkérdezettek 40 illetve 38 százaléka esetében szerepeltek a kedvenc sportágak között – korántsem tartoznak a legjobban támogatott sportágak közé. A kedvenc olimpiai sportágak között a kajak-kenu, evezős sportok 21 százalékkal a harmadik helyre kerültek.

A felmérés szerint az idei labdarúgó EB-ről a megkérdezettek kétharmada tudott, az összes megkérdezett harmadát teljesen hidegen hagyja az esemény, 20 százalékuk viszont nagyon érdeklődik a focitorna iránt.

Kellene végre egy focisiker

A foci mint sportág jellemzően és hagyományosan a nők körében népszerűtlen, ők azok, akik az országos átlagot lehúzzák – mondta az eredményeket ismertető háttérbeszélgetésen Dr. Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem oktatója, a kutatás vezetője. Ez persze változna, ha végre eredményeket érnénk el a nemzetközi porondon.

Hol vannak a sikerek? És vajon hol van a labda? Fotó: vidi.hu

 

Szerepe van ugyanis az esemény alacsonyabb ismertségében annak is, hogy „nincs közünk” hozzá: EB-n 40, világbajnokságon 26 éve nem vett részt a magyar labdarúgó válogatott, így hazai csapatnak nem tudnak szurkolni a magyarok. Nem véletlen, hogy ezzel ellentétben arról, hogy idén olimpia lesz (magyar résztvevőkkel), a megkérdezettek több mint 90 százaléka tud.

Császári Attila, az Adidas marketing-igazgatója szerint ennek ellenére a magyar piacon is mérhető sikereket lehet elérni a labdarúgáshoz köthető szponzorációval – van jelentősége ugyanis annak, hogy a magyar játékvezetők Adidas felszerelésben vezetik a mérkőzéseket, ahogy sokan tisztában vannak azzal, hogy a legutóbbi világbajnokságon Jabulani labdával játszottak a csapatok.

Az olimpiai játékoknak mindazonáltal nem csak az ismertsége, hanem a népszerűsége is nagyobb: mindössze 9 százalék nyilatkozott úgy, hogy teljesen hidegen hagyja az esemény, a megkérdezettek 26 százalékát viszont nagyon érdekli.

Megéri támogatni a sportot?

Amikor a Real Madrid leigazolta Christiano Ronaldót, a kifizetett horribilis összeg (közel 100 millió euró, a pénz nagy részét a Bankiába beolvadó egyik madridi bank hitelezte) még a madridi szurkolókat is sokkolta – nem volt egyértelmű, hogy megéri-e ennyit fizetni egyetlen játékosért. A harmadik nap után azonban a mezeladásokat látva már világossá vált: megérte az igazolás, nem ment kárba a pénz – hozott extrém példát Császári Attila.

Fotó: vlv.hu

Bár Magyarországon a legnépszerűbbek között van a vízilabda, mégsem dőlnek a milliárdok a sportágba. A sportág sportolói hitelesek, nem keverednek botrányokba, ráadásul a sikerportágak közül talán a legolcsóbban megszerezhető – sorolta az előnyöket Gergely István olimpiai bajnok vízilabdázó. A hátrány az, hogy a játékosokon és a pályán is viszonylag kicsi az a felület, ami szponzorációhoz értékesíthető; a labdarúgással ellentétben viszont nagy népszerűségnek örvend a hölgyek körében, ami Gergely István szerint lehetséges fejlődési iránya a sportág szponzorációjának.

A szponzoráció eredményének megítéléséhez a kutatás során a márkák kedveltségét és ismertségét használták. Törőcsik Mária elmondta: a megkérdezettek 31 százaléka a sporteseményeket hagyományosan támogató márkákat nevezett meg kedvenc termékként. Az ezt követő divat- és ruhamárkák népszerűsége mindössze 15 százalékos.

A legszimpatikusabb márkák rangsorát a felmérés szerint az Adidas vezeti, után a Samsung, a Panasonic, a Canon, a Visa, a Coca Cola, és az Omega következett – ismertette Gáti László, az OTP Alapkezelő marketing és értékesítési igazgatója.

Befektethetünk az EB-be, olimpiába

AZ OTP Alapkezelő a két nagy nyári sporteseményhez kapcsolódóan két új tematikus tőkevédett alapot indít. Az OTP Eurogól Alap és az OTP Világjátékok Alap olyan nagyvállalatok részvényeibe fektet, amelyek szponzorként támogatják az EB-t illetve az olimpiát.  Az Eurogól alap már jegyezhető, a jegyzési időszak június 29-ig tart, többek között a Coca Cola, az Adidas és a Kia Motors papírjaiba fektet. A teljes, 2015-ig tartó futamidőre minimum 9, maximum 60 százalékot fizet. A Világjátékok alap júliustól lesz jegyezhető, a befektetései között a Samsung, az Acer és az Adidas papírjai is szerepelnek.

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 32170 32030 32440 -0,83% 0 0 9 152 875 010 HUF 2025-11-14 17:05:09
MOL 3046 3002 3060 -0,52% 0 0 930 925 772 HUF 2025-11-14 17:05:19
MTELEKOM 1740 1732 1770 -1,25% 0 0 1 207 665 516 HUF 2025-11-14 17:14:46
RICHTER 9725 9685 9885 -1,12% 0 0 2 767 878 545 HUF 2025-11-14 17:13:44
OPUS 527 525 533 0,00% 0 0 67 514 390 HUF 2025-11-14 17:05:19
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Befektetési alapok Magunkat rövidítjük meg, ha fenntarthatóak vagyunk? A szakértők válaszolnak
Imre Lőrinc | 2025. november 14. 10:25
Első ránézésre valóságos szentségtöréssel ér fel, ha egy pénzpiaci befektetőt arra kérünk, hogy mondjon le némi potenciálisan elérhető hozamról, egyéb szempontok javára. Ha viszont hozzátesszük, hogy így a klímatudatosabb jövő kulcságazataiba teheti a pénzét, már árnyaltabb a kép. Akkor meg pláne, hogyha hosszabb távra vetítve az látszik, hogy nincs is érdemi különbség egy hagyományos, és egy fenntartható befektetési alap között.
Befektetési alapok Kiderült, hová kerültek a PMÁP-ból kivont megtakarítások
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 09:21
Megtorpant az idén a háztartások állampapír-állományának a növekedése – írja laptársunk, a Klasszis Média csoporthoz tartozó Mfor. A PMÁP-pénzek fele került csak vissza állampapírokba, a többi az ingatlanpiacon, befektetési alapokban és más megtakarításokban kötött ki, vagy felélték a kisbefektetők – állapította meg az MNB. 
Befektetési alapok Rábízná a pénzét a mesterséges intelligenciára? Van, ahol már ezt is megteheti
Litván Dániel | 2025. október 3. 10:12
Az élen járnak a K&H Alapkezelőnél a mesterséges intelligencia alkalmazásában. Bánhalmi Gábor vezető stratégát a tapasztalatokról, illetve a piaci trendekről is kérdeztük.
Befektetési alapok Külföldre menekítik a pénzüket a magyarok
Herman Bernadett | 2025. szeptember 11. 15:14
Rekordot döntött a magyarok külföldi értékpapírokban lévő megtakarítása. Bankszámlát is egyre többen nyitnak az országhatáron kívül. Az adókat viszont a legtöbb országban így is ugyanúgy meg kell fizetni, mint Magyarországon. 
Befektetési alapok Vámháború, zuhanó dollár és AI-őrület – mihez kezdjen egy magyar kisbefektető?
Gáspár András | 2025. július 25. 05:57
Ha a Trump-féle politika alapeleme a kiszámíthatatlanság, akkor ezzel kell együtt élnie a vállalatoknak és a befektetőknek is – véli Lesták Richárd, az MBH USA Részvény Alap portfóliómenedzsere, aki szerint a piac egyfajta árnyékkormányként fogja az elnök kezét is. Az amerikai vállalatok kilátásai továbbra is jók, a meglepően gyenge dollárnak is van ellenszere, az AI pedig nem hozza el az ingyenebédet, de olyan nyertesei lehetnek, akikre nem feltétlenül gondolnánk – interjú.
Befektetési alapok Hogyan fektessünk be bizonytalan időkben? Óvatosan is lehet építkezni!
Csernátony Csaba | 2025. július 16. 14:38
Geopolitikai feszültségek, gyenge forint, átalakuló állampapírpiac – Kiss Péterrel, az Amundi Alapkezelő befektetési igazgatójával beszélgettünk arról, milyen stratégiát érdemes követnie a kisbefektetőknek ebben az új korszakban.
Befektetési alapok Itt a fordulat: visszatért a lakosság az állampapírpiacra
Herman Bernadett | 2025. július 8. 10:05
A boltok helyett az értékpapírpiacon vásároltak be a családok májusban. Vettek mindent: állampapírt, befektetési jegyet, részvényt, de még a vállalati kötvényeket is, amelyeket úgy kerültek a Quaestor-botrány óta, mint a pestist. 
Befektetési alapok Van még tartalék a magyar részvényekben
Eidenpenz József | 2025. július 7. 15:08
Még mindig van tér a BUX emelkedésére, bár már most hatalmas növekedésen van túl az index – mondja Dudás Máté, az Erste Alapkezelő Zrt. szenior portfólió-menedzsere. A térségbeli részvényeket leginkább a háború húzza vissza, de még egy hosszan tartó konfliktus esetén is szép nyereséggel működhetnek a magyar tőzsdei vállalatok. A forintárfolyam viszont, úgy néz ki, mindenkinek jó azon a szinten, ahol van.
Befektetési alapok A fiatalok szeretik, ha nem egy vonatra ültetik fel őket és zakatoltatják a piacokkal
Izsó Márton - Csabai Károly | 2025. július 4. 14:11
A Privátbankár.hu – Alapkezelő Klasszis 2025 szavazáson a Legjobb Hosszú Kötvény Alap kategóriában első cég két szakértőjével, Simon Péter vezérigazgatóval és Gyetvai Károly értékesítési vezetővel átbeszéltük mindazokat a kérdéseket, amelyek ebben a gyorsan változó világban a befektetőket foglalkoztathatják.
Befektetési alapok Egy városnyi magyar mondott nemet az állampapírokra
Herman Bernadett | 2025. július 3. 05:42
Miközben az Államadósság Kezelő Központ szerint töretlen a bizalom, 48 ezerrel csökkent a lakossági befektetők száma. A névértékes adatok szépek, a piaci értékes számok már nem annyira. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG