A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint zsugorodott az első félévben a hazai casco-piac. Több mint négy százalékkal, az egy évvel korábbi 831 ezerről 796 ezerre csökkent a szerződések száma, miközben a díjbevétel 12 százalékkal lett alacsonyabb.
A Genertel előrejelzése szerint a tendencia a következő időszakban sem fordul meg, bár a visszaesést lassíthatja az a tény, hogy a casco szerepét egyes részterületeken sikeresen veszik át az egyre nagyobb számban megjelenő kiegészítő termékek. Az okokat és a lehetőségeket ismerteti az alábbi rövid összegzés.
Sokallják a díjat
A Genertel egy közelmúltban végzett felméréséből az derült ki, hogy a casco-szerződéssel nem rendelkező autósok többsége (54 százalék) a pénztárcájához képest túl magasnak ítéli a casco-díjakat. Az éves online casco-átlagdíjak jelenleg 65 ezer forint körül alakulnak, ami jelentősen elmarad a néhány évvel ezelőtti 90-100 ezer forintos szinttől, ám az autósok egyéb, növekvő terhei valóban továbbra is akadályai lehetnek e biztosítás további térnyerésének.
A hazai gépjárműpark átlagéletkora az idei év végére már valószínűleg meghaladja a 13 évet, így válik érthetővé, hogy a válaszadók 37 százaléka az autó magas korát jelöli meg a casco-kötés legnagyobb akadályaként. Azonban az idősebb autók ugyanúgy elszenvedői a töréskároknak.
Egyre népszerűbbek a részbiztosítások
Azok a 6-8 évnél idősebb járművek alkotják ma már a hazai járműpark többségét, amelyekre csak elvétve kötnek cascót a tulajdonosaik. Ezt felismerve az elmúlt néhány évben számtalan olyan részbiztosítást dolgoztak ki a hazai biztosítók, amelyek – bár a casco teljes körű védelmét nem nyújtják – a legfontosabb részkárokra hatékony fedezetet kínálnak – meglepően olcsón - írja a Genertel.