5p
KKV
Még mindig döbbenetesen alacsony azon cégvezetők száma, akik az ún. CRMentality szerint irányítják cégüket, vagyis a napi operatív működésüket innovatív szoftver megoldással, egy ügyfélmenedzsment szoftverrel (CRM: Customer Relationship Management) támogatják. A CRM használata trend, bizonyítottan megnöveli a cégek hatékonyságát, a magyar cégek mégsem kezdték el használni. Vajon miért?

Mivel friss CRM témájú felmérés nem áll rendelkezésre, annyit tudunk, hogy az Eurostat adatai szerint 2010-ben a magyarországi KKV-k mindössze 9%-a használt CRM-et a 23%-os EU átlaggal szemben. 2015-re az EU-s átlag 31%-ra nőtt, míg Magyarországon továbbra is csak 13% volt a használat. Ezt egyébként alátámasztja a 2017-es “KSH Távközlés, televízió- és internetszolgáltatás – IKT-eszközök és használatuk a háztartásokban, a vállalkozásoknál és a közigazgatásban” jelentés is, ami 2015-ről 2017-re átlagosan 3-4% csökkenést mutat a hazai legalább 10 főt foglalkoztató cégek CRM használatában.

(KSH-jelentés, 49.oldal)

2018. novemberében a magyar KKV CRM piac első számú szereplője, a MiniCRM végzett egy nem reprezentatív online felmérést, amelynek keretén belül 300 KKV vállalkozás válaszolt milyen témában kellene fejlődniük, miben vannak hiányosságaik.

Az eredmény alapján a magyarországi KKV cégvezetők három legnagyobb problémája, kihívása:

  • Ajánlatok utánkövetése, értékesítési feladatok delegálása és ellenőrzése (69 százalék)
  • Kollégák munkájának egyszerűsítése, támogatása automata emailekkel, teendő kiosztással (66 százalék)
  • Hogyan kerüljék el a felesleges adminisztrációt (66 százalék)

“A kutatás - számunkra is legérdekesebb - konzekvenciája az volt, hogy nem a nemzetközi trendek jelentek meg az eredményben, nem a médiában sokszor hangoztatott, mesterséges intelligencia, de még az alig ismert új technológiák sem foglalkoztatják a kis- és középvállalkozások cégvezetőit. A napi működést elősegítő dolgok érdeklik őket.” - fejtette ki Egerszegi Krisztián, a CRM Nap 2019 rendezvény megálmodója és főszervezője. “Valahol számítottunk rá, hogy a legnagyobb probléma az értékesítéssel kapcsolatos lesz (utánkövetés), ami logikus, hiszen ebből származik a cég bevétele.” - teszi hozzá Egerszegi.

A kutatásból kiderül, hogy az értékesítésen túl, a cégvezetők, a hatékonyságot helyezik előtérbe és arra törekednek, hogyan lesz egyszerűbb, gyorsabb, automatizáltabb a munka és hogyan tudják a felesleges tevékenységeket kiiktatni a cég operatív működéséből.

Jó hír, hogy a magyar kis- és középvállalkozások felismerték miben kell fejlődniük, de egyértelműen látszik, hogy az üzleti támogató rendszerek hiánya komoly hátrányt jelent. Ez összhangban van a CRM rendszerek elterjedésével is, mert ennek a szoftvernek a legfőbb előnye a hatékony működés megalapozása és az eredményesebb értékesítés stabilizálása, folyamatos növelése.

“Az emberi hibázást minimalizálni lehet, a feladatok delegációja gyerekjáték, a beérkező megkeresések és ajánlatkérések utánkövetése ellenőrzött és sok esetben automatizált lehet, nincs elveszett ügyfél - a cég kívülről, belülről jobbá válik” - vallja a MiniCRM Zrt. cégvezetője, akik elsőként kezdték el népszerűsíteni a CRM-szemléletű cégvezetést, azaz a “CRMentality”-t.

A CRM elterjedése a sok pozitívum ellenére, mégsem az elvárt ütemben zajlik, hiszen mai napig fennáll, hogy a problématudat megvan a cégeknél, de nem kapcsolódik össze a CRM rendszerek nyújtotta megoldásokkal. Ennek az a vége, hogy az egyszerűnek tűnő “hirtelen”, tűzoltó technikákat próbálják alkalmazni a cégvezetők, ami hosszabb távon komoly károkat okoz.

Fontos, hogy a KKV-k tudják, nincsenek egyedül a bajaikkal. Mindenki úgy hiszi, hogy egyedi problémái vannak, de ezekre léteznek azonnal használható sablonosítható megoldások. Felsorolunk néhány mindennapi példát szemléltetésként:

- tudják hogy értékesíteni kell, de nem egy megtervezett, jól megkomponált folyamat szerint cselekszenek,

- legtöbbször a kiadott ajánlatok utánkövetése sem történik meg,

- elfelejtik, hogy kivel-mikor-mit kell csinálniuk, mert nem látják egy helyen a fontos információkat és semmi nem figyelmezteti őket,

- elvesznek olyan információk, amiket annak a kollégának kellett volna 1 éve rögzítenie, aki már nem dolgozik a cégnél,

- csodálkoznak, hogy egy félresikerült hírlevél vagy instagram oldal csak időpocsékolás és semmit nem hoz,

- egy csak jutalékért dolgozó kereskedő a saját excel tábláit dédelgetve nem eredményt hoz, hanem viszi magával az ügyféladatokat,

- a cégvezetők napi 8-10 órányi tűzoltás után a cégük rabszolgájának érzik magukat, ahelyett, hogy élveznék a munkájuk gyümölcsét.

“A CRM Nap 2019 szakmai konferenciát és kiállítást éppen ezen rossz gyakorlat megváltoztatása érdekében hoztuk létre. Cég méretétől és típusától függetlenül azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy aktív CRM használó és CRM-et egyáltalán nem ismerő cégvezetőket ismertetünk meg olyan értékesítési- és CRMentality technikákkal, amellyel a cégük értékesítése, hatékonysága, az értékesítéshez kapcsolódó performanciája új dimenzióba kerül.” - nyilatkozta a főszervező.

A hiánypótló rendezvényt, a CRM Nap 2019-et, a szervezők 2019. szeptember 26-án rendezik meg Budapesten, ahol 1000 KKV cégvezető és értékesítési vezető kapja meg a legújabb, gyakorlati tudást ami megadja az esélyt arra, hogy felzárkózzunk a nyugat-európai szintű CRM használathoz és értékesítési hatékonysághoz.

(x)

Címkék: KKV CRM Kkv
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG