5p
KKV
Még mindig döbbenetesen alacsony azon cégvezetők száma, akik az ún. CRMentality szerint irányítják cégüket, vagyis a napi operatív működésüket innovatív szoftver megoldással, egy ügyfélmenedzsment szoftverrel (CRM: Customer Relationship Management) támogatják. A CRM használata trend, bizonyítottan megnöveli a cégek hatékonyságát, a magyar cégek mégsem kezdték el használni. Vajon miért?

Mivel friss CRM témájú felmérés nem áll rendelkezésre, annyit tudunk, hogy az Eurostat adatai szerint 2010-ben a magyarországi KKV-k mindössze 9%-a használt CRM-et a 23%-os EU átlaggal szemben. 2015-re az EU-s átlag 31%-ra nőtt, míg Magyarországon továbbra is csak 13% volt a használat. Ezt egyébként alátámasztja a 2017-es “KSH Távközlés, televízió- és internetszolgáltatás – IKT-eszközök és használatuk a háztartásokban, a vállalkozásoknál és a közigazgatásban” jelentés is, ami 2015-ről 2017-re átlagosan 3-4% csökkenést mutat a hazai legalább 10 főt foglalkoztató cégek CRM használatában.

(KSH-jelentés, 49.oldal)

2018. novemberében a magyar KKV CRM piac első számú szereplője, a MiniCRM végzett egy nem reprezentatív online felmérést, amelynek keretén belül 300 KKV vállalkozás válaszolt milyen témában kellene fejlődniük, miben vannak hiányosságaik.

Az eredmény alapján a magyarországi KKV cégvezetők három legnagyobb problémája, kihívása:

  • Ajánlatok utánkövetése, értékesítési feladatok delegálása és ellenőrzése (69 százalék)
  • Kollégák munkájának egyszerűsítése, támogatása automata emailekkel, teendő kiosztással (66 százalék)
  • Hogyan kerüljék el a felesleges adminisztrációt (66 százalék)

“A kutatás - számunkra is legérdekesebb - konzekvenciája az volt, hogy nem a nemzetközi trendek jelentek meg az eredményben, nem a médiában sokszor hangoztatott, mesterséges intelligencia, de még az alig ismert új technológiák sem foglalkoztatják a kis- és középvállalkozások cégvezetőit. A napi működést elősegítő dolgok érdeklik őket.” - fejtette ki Egerszegi Krisztián, a CRM Nap 2019 rendezvény megálmodója és főszervezője. “Valahol számítottunk rá, hogy a legnagyobb probléma az értékesítéssel kapcsolatos lesz (utánkövetés), ami logikus, hiszen ebből származik a cég bevétele.” - teszi hozzá Egerszegi.

A kutatásból kiderül, hogy az értékesítésen túl, a cégvezetők, a hatékonyságot helyezik előtérbe és arra törekednek, hogyan lesz egyszerűbb, gyorsabb, automatizáltabb a munka és hogyan tudják a felesleges tevékenységeket kiiktatni a cég operatív működéséből.

Jó hír, hogy a magyar kis- és középvállalkozások felismerték miben kell fejlődniük, de egyértelműen látszik, hogy az üzleti támogató rendszerek hiánya komoly hátrányt jelent. Ez összhangban van a CRM rendszerek elterjedésével is, mert ennek a szoftvernek a legfőbb előnye a hatékony működés megalapozása és az eredményesebb értékesítés stabilizálása, folyamatos növelése.

“Az emberi hibázást minimalizálni lehet, a feladatok delegációja gyerekjáték, a beérkező megkeresések és ajánlatkérések utánkövetése ellenőrzött és sok esetben automatizált lehet, nincs elveszett ügyfél - a cég kívülről, belülről jobbá válik” - vallja a MiniCRM Zrt. cégvezetője, akik elsőként kezdték el népszerűsíteni a CRM-szemléletű cégvezetést, azaz a “CRMentality”-t.

A CRM elterjedése a sok pozitívum ellenére, mégsem az elvárt ütemben zajlik, hiszen mai napig fennáll, hogy a problématudat megvan a cégeknél, de nem kapcsolódik össze a CRM rendszerek nyújtotta megoldásokkal. Ennek az a vége, hogy az egyszerűnek tűnő “hirtelen”, tűzoltó technikákat próbálják alkalmazni a cégvezetők, ami hosszabb távon komoly károkat okoz.

Fontos, hogy a KKV-k tudják, nincsenek egyedül a bajaikkal. Mindenki úgy hiszi, hogy egyedi problémái vannak, de ezekre léteznek azonnal használható sablonosítható megoldások. Felsorolunk néhány mindennapi példát szemléltetésként:

- tudják hogy értékesíteni kell, de nem egy megtervezett, jól megkomponált folyamat szerint cselekszenek,

- legtöbbször a kiadott ajánlatok utánkövetése sem történik meg,

- elfelejtik, hogy kivel-mikor-mit kell csinálniuk, mert nem látják egy helyen a fontos információkat és semmi nem figyelmezteti őket,

- elvesznek olyan információk, amiket annak a kollégának kellett volna 1 éve rögzítenie, aki már nem dolgozik a cégnél,

- csodálkoznak, hogy egy félresikerült hírlevél vagy instagram oldal csak időpocsékolás és semmit nem hoz,

- egy csak jutalékért dolgozó kereskedő a saját excel tábláit dédelgetve nem eredményt hoz, hanem viszi magával az ügyféladatokat,

- a cégvezetők napi 8-10 órányi tűzoltás után a cégük rabszolgájának érzik magukat, ahelyett, hogy élveznék a munkájuk gyümölcsét.

“A CRM Nap 2019 szakmai konferenciát és kiállítást éppen ezen rossz gyakorlat megváltoztatása érdekében hoztuk létre. Cég méretétől és típusától függetlenül azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy aktív CRM használó és CRM-et egyáltalán nem ismerő cégvezetőket ismertetünk meg olyan értékesítési- és CRMentality technikákkal, amellyel a cégük értékesítése, hatékonysága, az értékesítéshez kapcsolódó performanciája új dimenzióba kerül.” - nyilatkozta a főszervező.

A hiánypótló rendezvényt, a CRM Nap 2019-et, a szervezők 2019. szeptember 26-án rendezik meg Budapesten, ahol 1000 KKV cégvezető és értékesítési vezető kapja meg a legújabb, gyakorlati tudást ami megadja az esélyt arra, hogy felzárkózzunk a nyugat-európai szintű CRM használathoz és értékesítési hatékonysághoz.

(x)

Címkék: KKV CRM Kkv

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Megnyitották a pénzcsapot, jó hírt kaptak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 14:21
Megnyílt a lehetőség.
KKV Itt egy lehetőség, ami még jól jöhet a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 15:32
Két új termék.
KKV Aggasztó számokat találtunk: bajban vannak a magyar cégek
Kollár Dóra | 2025. április 30. 05:59
A kiberbűnözés alapvetően a modern kor jelensége, a dübörgő digitalizáció miatt minden eddiginél többen lesnek a gyanútlan felhasználókra az interneten. A támadók azonban nemcsak a magánszemélyeket, hanem a cégeket is támadják.
KKV Megnyílt út a magyar cégek előtt: könnyebben elérhetők az uniós hitelek
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 17:04
Tovább egyszerűsödött az uniós források elérése a vállalkozások számára, egyre többen használják ki a lehetőséget.
KKV Milliókat is megspórolhat, aki jókor észbe kap
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 10:08
A Széchenyi Kártya Program államilag támogatott beruházási hiteleinek kamata február 17-től további fél százalékponttal csökkent, így ezek már 3 százalékos kamatozással elérhetőek. Ennek köszönhetően egy százmillió forintos beruházási kölcsön hitelterhe több millió forinttal csökkenhet.
KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG