Ismerjük meg vásárlóinkat
A leggyakrabban meglévő ügyfélperszónák alapján szegmenseket lehet kialakítani, tulajdonságaikra pedig a MiniCRM-ben tárolt adatok alapján lehet következtetni. Mit vásárolt korábban? Milyen eszközön olvas emaileket? Férfi/nő? Cégek esetében érdemes cégadatbázisból betölteni információkat (árbevétel, alkalmazottak száma stb.).
Kisebb adatbázisok esetén az ügyfelek kategorizálása működhet manuálisan, tíz-, százezres, esetleg milliós adatbázisoknál az automata szegmentálás a megoldás. A MiniCRM – machine learning algoritmusokkal – képes ügyfélszegmensek meghatározására, az adatbázisban megtalálható minták felismerésével. Ezután a rendszer automatikusan meg tudja határozni, ki milyen vásárlói csoporthoz tartozik.
Ha az érdeklődő Macbook eszközön böngészik és prémium kategóriájú termékeket keres, valószínűleg “prémium vásárló” lesz. Ennek megfelelő ajánlattal kell őt ösztönözni a vásárlásra, és később sem érdemes alacsony árkategóriás készülékekről hírlevelet küldeni neki.
A MiniCRM folyamatosan tanul. Ha már kezdetben is sok adat áll az algoritmusok rendelkezésére, azonnal képesek mintákat felismerni, ha pedig nulláról kezdődik a folyamat, minél több az adat, annál jobb eredményeket tudnak hozni. Míg a Google Analytics statisztikákat, a MiniCRM személyreszabott előrejelzést biztosít.
Szegmentálás fontossága
A teljes listára ugyanazt az üzenetet küldő kampányok nem hoznak elég bevételt, mivel az ajánlat nem érdekes a címzettek nagy részének. A számtalan irreleváns hirdetés pedig csak fokozza a fogyasztók hirdetésblokkolók iránti igényét.
Hatékonyabbak azok a kampányok, amelyek a lehető legtöbb szempontot figyelembe veszik az ajánlat kiválasztásánál. Ilyen lehet a termékkategória, árkategória, korábbiakkal kompatibilis eszközök és kiegészítők ajánlása. Nem kell azon gondolkozni, hogy kinek küldhetné ki a csúcskategóriás okostelefonról szóló hírlevelet, mivel a rendszer tudja, kik érdeklődtek ezen kategória iránt.
Emailek küldéséhez sem kell elhagynia MiniCRM rendszerét. Hírlevelei megjelenését cégéhez igazíthatja, időzítheti és A/B tesztelheti. A kampányokró észletes statisztikát mutat a rendszer: mennyien nyitották meg, milyen eszközön és platformon, mennyien kattintottak a levélben szereplő linkre, milyen volt a konverziós arány.
Hirdess a legjobb helyen és időben
Minden eddiginél fontosabb, hogy akkor érje el vevőit, amikor ők a legfogékonyabbak erre. Erre nyújt megoldást a Google AdWords-szel való MiniCRM integráció.
Az általános targetálással, és a cookie-alapú webes kampányokkal ellentétben az Adwords Ügyfélegyezés funkciójával azokat tudja megcélozni YouTube-on, Gmail-ben, és Google Keresés közben, akikkel már kapcsolatban áll, esetleg vásároltak Öntől.
Ehhez szükséges egy jól felépített ügyfélbázis MiniCRM-ben, amiből tetszőleges szempontok szerint célcsoportok alakíthatók ki. Miután feltöltötte az egyes célcsoportokat alkotó vevők listáját Google AdWords fiókjába, az email címek összevetésre kerülnek a Google-ba történő bejelentkezéshez használt címekkel, és személyreszabott hirdetésekkel célozhatja meg vevőit, valamint a már ismert vevőkhöz hasonló potenciális vásárlókat is.
Eredményorientált marketing MiniCRM-mel
A MiniCRM egy bárhonnan elérhető, könnyen használható rendszer, amely az analitikus CRM-ek irányába tart a technológiában rejlő lehetőségek kiaknázásával, és az ügyfélérték középpontba helyezésével.
Ha szeretné, hogy cége minden eddiginél eredményesebb marketing kampányokat indítson, próbálja ki rendszerünket díjmentesen!
(x)