Új ügyfeleket már nehéz szerezni, ezért előtérbe került az ügyfélmegtartás a pénzintézeteknél. Egy új megszerzése hatszor drágább, mint egy meglévő megtartása.
Az IFUA Horváth & Partners felmérésében résztvevők kiemelt jelentőséget tulajdonítanak a teljesítménymenedzsmentnek és a teljesítménymérésnek, s szeretnének erre alkalmas rendszereket kifejleszteni. Az ügyfél-elégedettség és a működés minősége az a két mutató, amelynek fontossága a legnagyobb mértékben nő a jelenlegihez képest. A bankok sokkal jobban kényeztetnék a számukra nagy értéket jelentő ügyfeleket is, annak érdekében, hogy azok ne pártoljanak el máshová. Kedvében akarnak járni az alkalmazottaknak is. A válaszolók 11 kulcs-teljesítménymutató közül a 4. helyre tették a dolgozói elégedettséget, ami nagyjából megfelel az európai átlagnak.
Milyen mértékben használják a felsorolt eszközöket a dolgozók motiválására?
Huba Eörs, az IFUA Horváth & Partners ügyvezető partnere szerint ez érthető, hiszen minőségi szolgáltatást csak kiváló munkatársakkal lehet nyújtani, s őket meg kell becsülni. A magyar pénzintézetek fejleszteni szeretnék az ösztönző rendszereket, s ebben van is tér: itthon ritkább például a béren kívüli juttatás, a rugalmas munkaidő és a munkaköri rotáció. Magyarországon a pénzügyi szektorban sok a szereplő és éles a verseny, ami most például a forinthitel-kondícióik kialakításánál érzékelhető. Ha egy intézmény hosszú távra tervez, muszáj fejlesztenie, s a felmérés egyértelműen mutatja is ezt a szándékot.
Privátbankár