A magyar B2B-ben tevékenykedő cégek még mindig számos olyan problémával küzdenek, amelyre egy már jól felépített értékesítéstámogató szoftver bevezetése megoldást jelent.
Tamás például a következő hibába esett: “Rengeteg olyan eset volt, hogy az ígérthez képest két nappal később hívtam fel az ügyfelet és ő már addigra megvásárolta egy konkurens cégtől a terméket.“ (Echo-Print Kft. - Pintér Tamás)
Hogyan folytatódott a története?
A szabály szerint a földre pottyant étel még 5 másodpercig fogyasztható, az 5 percen belül megkeresett érdeklődő pedig nagyobb valószínűséggel fogja a mi ajánlatunkat választani.
Miért? Szimplán, mert a mi ajánlatunk lesz a legelső. Persze ilyen gyorsan reagálni nem könnyű ha csak nem egy finom falatról van szó, de nem is lehetetlen.
Mindössze egy stabil lábakon álló értékesítési folyamat kell hozzá, ami azonban még számos lépcsőből áll. Hol csúszhat még hiba a mátrixba?
Igazság szerint bárhol.
Kivel nem fordult még elő, hogy egy elkavarodott email cím, telefonszám vagy egy elfelejtett időpont miatt szalasztott el egy jó üzleti lehetőséget?
Vajon kivel fordult elő, hogy igazából ez fel sem tűnt neki a rengeteg tennivaló között?
Nézzük mikor kezdjünk el gyanakodni, hogy vállalatunk megérett a változásra!
Ha vezetőként nem látunk rá a területi képviselők munkájára, állandó fejtörést okoz a feladatok megfelelő kiosztása, az egyensúly kialakítása.
Ha a munkaidő végén nem látjuk pontosan, ki, mit végzett el, milyen eredménnyel zárta napot, a fontos információkat pedig mindenki kedve szerint, telefonos jegyzetben, noteszben, excelben vagy akár cetliken tárolja.
Ha a hónap végén nem tudjuk magabiztosan kijelenteni, hogy az erre az időszakra potenciálisan elérhető bevételt sikerült kitermelnünk.
Ha nem rendelkezünk egy jól felépített és rendszerezett ügyféladatbázissal, amelyből könnyedén kideríthetjük, melyek azok az ügyfeleink, akik már három hónapja nem vásároltak tőlünk és melyek azok, akiket érdemes lenne egy akciós vagy akár személyre szabott ajánlattal megkeresni.
Ha ezt olvasva úgy gondolod, ezek közül neked is ismerős valamelyik, akkor az éppen a pozitív változás szele. A vállalkozásod kinőtte önmagát és elért arra a pontra, ahol segítség nélkül az eddigi ütemben már nem növekedhet tovább.
Itt jön képbe egy jó CRM rendszer.
A CRM egy felhő alapú értékesítést támogató megoldás. Arra hivatott, hogy fantom-munkatársként a kezünk alá dolgozzon. Támogatja az ügyfélszerzést, a marketinget, az értékesítést, az ügyfélszolgálattal kapcsolatos tevékenységeket, sőt még a számlázást is.
Tamás története így folytatódik a MiniCRM-mel:
“Nagyon pozitív volt amikor megrendeltük a szoftvert. Egyből telefonon hívtak minket, felmérték az igényeinket és megpróbáltak a segítségünkre lenni. Már az első hónap végére kirajzolódott, hogy nagyon megérte bevezetni a rendszert. Sokkal összeszedettebbé váltunk, nem felejtünk el dolgokat. Rengeteg telefonos kampány lezárásakor láttuk már, hogy jelentősen kisebb a vásárlók lemorzsolódási aránya és az értékesítési számok majdnem a duplájára növekedtek, így többszörösen megtérült az a minimális befektetés, amelyet a CRM rendszerre költöttünk.” (Echo-Print Kft. - Pintér Tamás)
Hogy minden problémára megoldást nyújt-e?
Sajnos az ügyfeleket nem hívja fel helyettünk, de azt tárolja, kit és mikor kerestünk meg!
Számos B2B cégnek segített átlendülni az üzleti nehézségeken.
Ők néhány kattintással delegálnak feladatokat, mert a rendszerben vezetett teendőknek hála pontosan követni tudják kinek, mikor mit kell elvégeznie. Azonnal elérhető riportok segítségével a képviselők munkáját mindig nyomon követhetik, akár mobilról is. Maximálisan kihasználják a piaci lehetőségeket, mert könnyedén elérnek minden ügyféladatot, pontosan tudják kit kell célozniuk egy-egy ajánlattal.
Emlékszel a Mátrixra? Csak rajtad múlik, hogy a piros vagy a kék pirulát választod-e.
Ha a pirosat választod, hogy megváltoztasd a céged életét akkor csak pár kattintás és hozd létre a saját ingyenes MiniCRM tesztrendszered a www.minicrm.hu weboldalon!
(x)