Szinte valamennyi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor a növekedés érdekében felmerül a külpiacra lépés eshetősége. Az egyik, a hazai kis- és középvállalatok részéről még felfedezésre váró terület a Nyugat-Balkán – Albánia, Koszovó, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Macedónia, Montenegró és Szerbia – és Ukrajna, ahol bőven van még tere a határon átnyúló áru- és szolgáltatáskereskedelem bővítésének. A régió földrajzi távolsága, a már megvalósult magyar befektetések és üzleti együttműködések tapasztalatai alapján a terület jó lehetőséget kínál a kisvállalatok terjeszkedésére.
A régión belül stratégiai partner Montenegró, ahol Magyarország a harmadik legjelentősebb befektető, a magyar export közel 42 millió euró, túlsúlyban gépek és feldolgozott termékek, valamint élelmiszer. Macedóniát a közelsége teszi a magyar áruk számára természetes piaccá, logisztikai szempontból pedig az ország jó kiindulási alap például Albánia és Koszovó meghódítására.
A hazánkkal szomszédos Ukrajna is jelentős felvevőpiaca lehet a magyar termékeknek, az exportlehetőségek kiemelten fontos szerepet töltenek be a termelővállalkozások piaci lehetőségeiben. A Magyarországgal határos Kárpátalján már 2009-ben 254 vállalat működött magyar tőkével. A magyar kisebbség egyedi versenyelőnyöket nyújt az ukrán, illetve kelet-európai piacot megcélzó magyar vállalatok számára, igaz, az üzleti környezetből adódó számos sajátos problémára is fel kell készülni. A sikeres piacra lépéshez szükséges tudnivalókról lesz szó a Piac & Profit Nyugat-Balkán és Ukrajna Üzleti Fórumán. (x)
A rendezvényről részletesen itt olvashatnak, és regisztrálhatnak.