Az elmúlt évben és idén is folytatódott a cégek és a kormányzatok iránti bizalom lejtmenete. Külföldi szakértők felmérése és véleménye szerint is. A Vállalati és társadalmi felelősségvállalás pedig egy újraértelmezési szakaszon megy keresztül.
CSR Hungary 2008 |
Milyen lehetőségeket rejt magában ez a jelenség a vállalkozói szféra számára?
Egyrészt lehetőség nyílik arra, hogy tisztességes és közvetlen párbeszéd alakuljon ki a cégek és fogyasztóik, a kormányzat és más érintett között a jövőt érintő kulcstémákban bizonyos szektorokban. Másrészt a cégeknek versenyelőnyt jelenthet az, hogy bizalmi kapcsolatokat épít ki fogyasztóikkal és más érintettjeivel. Nem ördögtől való, ha egyes cégek recesszió idején – akár éppen ennek köszönhetően – továbbfejlődnek.
Erre frappáns példa az Apple. Steve Jobsról sok mindenki írt már ilyet is, olyat is, viszont az ő példája mutatta meg, hogy egy karizmatikus vezető hogyan tudja felépíteni a márka iránti bizalmat. A Legmegbízhatóbb márkák TOP10-es listája bizonyítja, hogy ehhez a CSR Programokon keresztül visz az út. Itt nem pusztán kommunikációs, hanem CSR Programokról van szó!
Ugyan ilyen egyenrangú magyar példa erre a Béres József személye iránti bizalmon alapuló Béres Gyógyszergyár és a köréje csoportosuló cégek hiteles tevékenysége.
Lejtmenetben van a kormányzatok iránti bizalom is. A legnagyobb szkepticizmus amiatt van a kormányzatokkal szemben, hogy képesek-e, s egyáltalán hajlandóak-e akár a fenntarthatóság kérdéskörben, akár más témakörben határozottan és átfogóan lépni. A krízist jelzi az eurozónában is zajló tüntetések sora, a munkanélküliség stb... Kis ígéretekkel lehet-e fordulatot elérni?
Lehet-e változtatni a mostani helyzeten? Tud-e, akar-e együttműködni a válság megoldásában az üzleti szféra és a kormány?
A pénzügyi válság, s ennek szociális, társadalmi hatása kiterjesztette a csr-t a megújuló szakaszban, azaz a felelősség kiterjed a a pénzügy világára és a kormányzatra is. Kaszinó kapitalizmus helyett felelősség.
Hazai és nemzetközi előadók ezt a témát fogják körbejárni, hisz Európa és Közép-Európa is a recesszió miatt küzd a minden értelemben fenntartható üzletekért. Háttérelemzések, megoldás javaslatok is terítékre kerülnek…
Trendek és kulcstémák Magyarországon
- Felelős befektető-több profit? Hazai pályán is?
- Felelős vállalatirányítás, felelős menedzsment
- Klímabarát üzleti modellek!/mi az ami helyben is működik és költséghatékony?
- Lejárt a zöld gazdaság ideje? Mi a kék gazdaság?
Akik megosztják tapasztalataikat és gondolataikat a résztvevőkkel
dr. Bakonyi József, a Közbeszerzések Hatóságának a főtitkára
Dr. Bedő Zsolt, a Kék Gazdaság Innovációs Klaszter vezetője
Gabriel A. Brennauer, a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara ügyvezető elnökségi tagja
Matthias Narr, az SAM Group (a Dow Jones Fenntarthatósági Index készítője), Fenntarthatósági osztály vezetője
Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója
Pelczné dr. Gáll Ildikó, Európai Parlamenti Képviselő
Dr. Szűcs Krisztián a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Gazdálkodástudományi Intézetének adjunktusa, dékánhelyettese
Takács János, az Electrolux Magyarország vezérigazgatója, az Electrolux Közép-európai Holdingjának a vezetője
Takács Júlia, a CSR Hungary ügyvezető igazgatója, az EMVFE elnöke
Tudjon meg még több részletet itt: konferencia.csrhungary.eu
És még pályázhat a CSR Hungary Díjra 2012. október 30-ig itt!
www.csrhungarydij.eu
(x)