A futószalagra, just-in sequence rendszerben termelő létesítményből a megrendeléstől számított 176. percben az Audi gyártósorához kerülnek a frissen összeszerelt komponensek - mondta Thomas Müller, a ThyssenKrupp Automotive Systems GmbH vezérigazgatója. Közölte: a következő időszakban 120 millió eurós éves forgalmat várnak a győri üzemtől.
Turóczy László, a nemzetgazdasági tárca versenyképességért felelős helyettes államtitkára szerint az üzem a foglalkoztatottságot növelő és gazdasági növekedést hozó, magas hozzáadott érték arányt igénylő ágazatokat hoz az országba. Hozzátette: az Európai Unió is felismerte a termelő ágazatok fontosságát, így elindult a térség újraiparosítása, és kitért arra is: az ipari termelésben Magyarországon meghatározó szerepe van a járműiparnak, ezen belül is a német cégeknek.
Fotó: Pintér Ádám |
Nemcsak a limuzinhoz gyártanak majd
Horváth Péter gyárigazgató elmondta: a 4100 négyzetméteres bérelt csarnokterület elegendő a jelenleg ismert megrendelés-állomány kielégítéséhez. Az induláskor 53 munkatársuk közvetlenül vesz részt a termelésben, a vezetők és irodai munkatársak száma nem éri el a tízet.
Hozzátette: az üzemben napi 450 első és hátsó futómű készül a járműgyártó számára. A ThyssenKrupp tájékoztatása szerint jelenleg az A3 limuzin modellhez szállít egységeket az üzem, ez az év utolsó negyedében az A3 Cabrióval, jövőre pedig a TT-vel egészül ki. A futóműváltozatok száma - elsősorban a lengéscsillapítók és a rugók sokfélesége miatt - több ezer is lehet.
A társaság ismertetése szerint a német ThyssenKrupp konszern éves árbevétele mintegy 12 ezer milliárd forint, a vállalatbirodalom 150 ezer embert alkalmaz a világ 80 országában.
A nyilvános cégadatok szerint a ThyssenKrupp magyarországi érdekeltsége, a ThyssenKrupp Presta Hungary Kft. teljes árbevétele exportból származik, tavaly (a szeptember 30-án zárult üzleti évben) 5,6 milliárd forint volt, a megelőző évi 4,9 millió forint után, a mérleg szerinti eredmény mindkét évben mintegy 174 millió forintot tett ki.