Nemrég kirúgták az egyik legnagyobb amerikai áruházlánc, a J. C. Penney vezérigazgatóját, Ron Johnsont. Nem meglepő, hogy megváltak tőle, hiszen a ruházattól a kiegészítőkön át a lakberendezési termékekig számos dolgot kínáló kiskereskedelmi lánc értékesítése tavaly év végére húszéves mélypontra zuhant. Holott a vezető stratégiája elsőre meglehetősen jól hangzott: árcsökkentés. Azt gondolta, hogy az embereknek biztosan elegük van abból, hogy folyamatosan vadászniuk kell az épp legkedvezőbb árakra, speciális ajánlatokra, ezért úgy döntött, beszünteti az akciókat. A megtakarított pénzt pedig az árakban érvényesíti, ami általános, húszszázalékos árcsökkenést jelentett. Hiába lett azonban minden olcsóbb (sok esetben még annál is olcsóbb, mint egyes korábbi akciókban), a vevők elpártoltak az áruháztól. Másnak viszont a semmiből is sikerül üzletet generálni, mert tudja, hogy hogyan kell. Ismeri a ma hatásos új marketingeszközöket, a fortélyos, vevőcsalogató technikákat. És a piacát. Ma leginkább az lehet sikeres, aki érti, megérti a piaci jellegzetességeket, és az addigiaktól eltérő üzleti modellt talál terméke értékesítéséhez.
Az elmúlt években népszerűvé vált értékesítési technikákról – a kuponkereskedelemről, a vásárlói közösségekről, a kedvezménygyűjtő kártyákról, a kedvezményekről, az akciókról és a freemium modellről, azaz az ingyenbizniszről – lesz szó a Válság okozta kreatív értékesítési technikák, válságmarketing című szakmai rendezvényen, ahol az előadók azonnal hasznosítható tanácsokkal szolgálnak a résztvevőknek. Induló vállalkozásoknak kötelező a részvétel, már működőknek szigorúan ajánlott!
A rendezvényről részletesen itt olvashatnak, és regisztrálhatnak. (x)