A Népszabadság információi szerint a spanyol légitársasággal eredményes tárgyalásokon van túl a minisztérium. Megállapodás és üzleti terv is készült, amire a Vueling igazgatóságának kellene kimondania az áment februárban. Azonban, ha a spanyolok érkezéséig nem biztosítható a Malév folyamatos üzemelése, a versenytársak benyomulnak az átmenetileg üresen maradó piacra, így az egyébként jó nevű szakmai befektetőnek már nem érné meg belépni a magyar légtérbe.
Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos a Malév átfogó vizsgálatáról szóló sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Malév működőképessége határára érkezett, nehezen látható a kiút, és a cég kényszerpályán mozog.
Jelenleg a 95 százalékos állami részvénycsomag mellett 5 százalékos kisebbségi tulajdonosként maradt a cégnél az orosz befektető, ráadásul olyan konstrukció mellett, hogy érdemben befolyásolni tudja a Malév üzletmenetét. Budai Gyula kiemelte, hogy állami támogatás az Európai Bizottság döntése miatt többé már nem nyújtható, szakmai befektető pedig nem jelentkezik ilyen feltételek mellett, ahol a kisebbségi tulajdonos meg tudja akadályozni a fejlesztéseket.
A lap információi szerint az a formáció, amelyet a spanyolokkal való tárgyalásokon elképzeltek, a nyári menetrend kezdetén startolhatna, és bár a cég diszkontmodellt kíván meghonosítani, biztosítana átszállásokat is a budapesti bázison, ahogy teszi azt például Barcelonában is.