70 millió euróról indultak
A főpolgármester elmondta, hogy a korábbi városvezetés és a BKV rendkívül előnytelen szerződést kötött a 4-es metró kapcsán a Siemensszel. Annak az a lényege, hogy a város "indokolatlanul kiszolgáltatott helyzetben, egy óriási kötbér- és kárigényt vállalt magára.
Emiatt, továbbá a 4-es metró vonalára szállítandó járművek késedelme miatt a biztonsági berendezéseket és automatikát gyártó cég különböző kár- és kötbérigényeinek az összege elérte a 70 millió eurót" - magyarázta.
Tulajdonképpen jár nekik a pénz
Tarlós István közlése szerint a főváros most csak egyezkedni, "kárt menteni" tudott, mert egy hatályos szerződésről van szó, amely alapján a Siemensnek tulajdonképpen jár ez a pénz. Mint mondta, a hosszú, kényes egyeztetés végeredménye az lett, hogy a 70 millió eurós követelést sikerült 30 millió euróra (mintegy 8,5 milliárd forintra) lealkudni, emellett megállapodtak az ütemezésben és rögzítették a szállítási véghatáridőt.
Kell még néhány igen
"Ez is egy nagyon nagy pénz még, de alig több mint 40 százaléka annak, mint amit a korábbi szerződés alapján ki kellett volna fizetni" – jegyezte meg a főpolgármester, hozzátéve: az előzetes megállapodás hatályba lépéséhez a kormány, a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt., valamint a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyása is szükséges, tekintettel arra, hogy egyrészt óriási pénzekről van szó, másrészt a 4-es metró közös "kormány-főváros" beruházás.