A Suzuki jó eredményeinek hátterében a belföldi eladások növekedése áll. Ugyanakkor Suzuki Oszamu, a vállalat elnöke azt is közölte: az autó- és motorkerékpár-gyártó elsősorban a délkelet-ázsiai piacra kíván fókuszálni a jövőben, Thaiföldön, Indonéziában és Indiában is újabb befektetéseket tervez.
A nagojai adóhivatal eközben 200 millió jenes adóhátralék befizetésére kötelezte a Suzukit, amiért a cég nem vallott be 1,2 milliárd jen értékű adóköteles jövedelmet. A Kyodo japán hírügynökségnek nyilatkozó források szerint a hivatal eltitkolt bevételre, valamint valótlan költségekre bukkant a cég 2011-es könyveiben. Emellett több könyvviteli hibát is ejtett adóbevallásában a Suzuki. A cég közlése szerint már befizette a hátralékot, de "álláspontja eltér az adóhivatalétól" az ügyben.
A BMW-nél az amerikai és kínai forgalomnövekedés bőven ellensúlyozta a visszaesést Európában. Világszerte 132 ezer BMW-t adtak el, 15 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A csoporthoz tartozó Minivel együtt 13 százalékkal 157 ezerre nőtt a forgalom.
A BMW annak köszönheti az autóiparban kiugróan jónak számító eredményeit, hogy kevésbé árérzékeny luxuskocsikat gyárt, és erőteljesen jelen van a kínai és az amerikai piacon, ahol erős a kereslet az ilyen márkák iránt. Európában már öt éve csökken az új gépkocsik eladása, de a globális gazdasági lanyhulás miatt lassul a kereslet Kínában is.
A harmadik negyedévben az árbevétel 14 százalékkal 18,8 milliárd euróra, a nettó nyereség pedig 16 százalékkal 1,29 milliárd euróra nőtt a múlt év hasonló időszakához képest. Ezzel meghaladta az elemzői várakozásokat.
A BMW fej-fej melletti versenyben áll az Audival a luxusmárkák világpiacán. Az év első kilenc hónapjában a BMW eladásai 8,6 százalékkal 1 millió 110 ezerre emelkedtek, míg az Audi 1,097 millió gépkocsit értékesített, 12,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.