Az utóbbi 50 év legagresszívebb terjeszkedését valósítja meg idén a Ford, amely 23 új modellt dob piacra, két új gyárat nyit, és 5000 új alkalmazottat vesz fel – áll a KBC Equitas elemzésében.
Európa helyett Kína
A cég a világ két legnagyobb, és egyben legdinamikusabban növekvő autópiacán, az Egyesült Államokban és Kínában is növelni tudta eladásait, ráadásul a vállalat autóértékesítéseinek már több mint 17 százaléka az ázsiai országból származik.
Forrás: KBC Equitas |
A cég árbevétele 2012 vége óta minden negyedévben növekedett éves alapon, és a tavalyi negyedik negyedévben rekordszintű adózás előtti profitot ért el Észak-Amerikában és Ázsiában.
A Ford legsikeresebb modellje, az F-150-es terepjárók évtizedek óta vezetik az eladási listákat az USA-ban. A modellt most átalakítja a gyártó, amelynek eredményeként az eddigieknél is nagyobb lehet majd a kereslet, ami tovább javíthatja a cég eredményeit.
Olcsó részvények
A KBC Equitas szerint a Ford papírjai mellett szól, hogy a vállalat menedzsmentje folyamatosan növeli a kifizetésre kerülő osztalékot. A jelenlegi 16,3 dollár körüli árfolyammal számolva 3,2 százalékos osztalékhozamot kínálnak a cég részvényei, amivel nem lóg ki a nagy versenytársak közül.
Pozitív, hogy Allan Mulally vezérigazgató januárban bejelentette, marad a cégnél, és nem távozik a Microsofthoz.
A Ford részvényei kifejezetten olcsónak számítanak a versenytársak papírjaihoz képest. EV/EBITDA alapon 4,2-szeres értéken forognak, ami meglehetősen alacsonynak számít az iparágban. A nagy autógyártók átlagosan 6,9-szeres EV/EBITDA mutatón forognak, és ez alapján csak a Fiat és a General Motors tud alacsonyabb értékeltséget felmutatni.
Azért kockázatok is lehetnek
Az új modellek miatt az idei első félévben visszaeshetnek az autóértékesítések, mivel a vevők az új autók érkezésére várva elhalaszthatják vásárlásaikat. Kína lassulása is komoly kockázatot jelent, az ázsiai országban fújódó hatalmas hitellufi kipukkanása komoly gazdasági visszaesést okozna, ami a fogyasztás visszaesésén keresztül a Fordra is veszélyt jelenthet.
Elemzői várakozások szerint idén jelentős mértékben visszaeshet az EBITDA eredmény, ami elsősorban az 5000 alkalmazott felvételének, az új modellek miatt az év első felében visszaeső keresletnek, és a hatalmas beruházásoknak lehet majd betudható.
A Ford április 29-én publikálja első negyedéves gyorsjelentését, ami szintén hozhat kedvezőtlen árfolyamkilengéseket.