
Legyen résen: mindennaposak a bolti átverések
A hatósági ellenőrzésekkel összefüggő alapvető elvárás, hogy biztosítsa a kereskedelemben, a vendéglátásban és a szolgáltatások területén a jogszabályoknak való megfelelést, a fogyasztók fizikai és anyagi biztonságát. A cél elérésének csak egyik eszköze a jogsértőkkel szembeni anyagi szankció alkalmazása, legalább ilyen fontos a prevenció, ezen belül annak biztosítása, hogy a vállalkozások ismerjék a jogszabályi előírásokat, és az ezzel összefüggő hatósági elvárásokat, az ellenőrzések tartalmát - tette hozzá Wittich Tamás.
A cél érdekében az ellenőrzések megkezdését megelőzően a hatóság - elsősorban a szakmai szervezetekkel, valamint a kereskedelmi és iparkamarákkal együttműködve - számos felkészítő előadást, konzultációt tartott országszerte, második körben pedig úgynevezett bemutató ellenőrzések során mutatta be az ellenőrzések menetét. A Vörösmarty téren tartott bemutató ellenőrzésen a hatóság négy kereskedőnek csokimikulást adott a szabályos működésért, két kereskedő pedig virgácsot kapott, mivel szabálytalanul árulták termékeiket.
Minket ugyan nem tudnak beetetni
A 2008. november 20. és 2009. január 4. közötti ellenőrzésekben összesen 10 hatóság vesz részt: az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH), a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága (VPOP) az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, a Magyar Élelmiszer-biztonsági Hivatal, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat, az Országos Rendőr-főkapitányság, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), valamint a Nemzeti Közlekedési Hatóság vesznek részt.
Az idei akció kiemelt céljai között van a gépjárműalkatrész-kereskedők, a bontók, a fémkereskedelem, a szezonális termékek és szolgáltatások ellenőrzése, illetve az inaktív fogyasztói csoportok (idősek, gyermekek) fokozott védelme. Hangsúlyt kapott a turizmus területén tapasztalható visszásságok felszámolása is.
A vártnál is mélyebbre süllyed az ország
Az áruházláncok "beleköpnek" a beszállítók tejébe?
Ilyen árak mellett képtelenség tanulni
Agresszív reklámokkal generálnak fogyasztást az USA-ban
MTI