Az Erasmus program keretében több mint 5 ezer hallgató és oktató utazhatott - olvasható a tájékoztatóban, amelyben kitértek arra is, hogy a hallgatói mobilitás mellett egyre népszerűbbek az Erasmus szakmai gyakorlatok is; 2010-ben 719 magyar egyetemista töltötte 3-12 hónapos szakmai gyakorlatát valamely európai vállalatnál, képzőközpontban, kutatóintézetben. Az elmúlt három évben 1800 magyar hallgató élt ezzel a lehetőséggel, melynek köszönhetően több száz európai céggel építettek ki kapcsolatot magyar felsőoktatási intézmények.
A Leonardo program előnyeit egyetlen tanév alatt több száz szakképzési intézmény majdnem 2000, gyakran hátrányos helyzetű tanulója élvezte: külföldi szakmai gyakorlaton, tanulmányutakon vehettek részt. Az alprogramok keretében csaknem 1000 oktató is külföldi tapasztalatokkal gazdagodhatott. A felnőttkorúak oktatását segítő Grundtvig programban 683-an utazhattak Európa valamely országába tanulni. A közalapítvány tájékoztatása szerint a négy LLP alprogramra fordítható összeg 2010-ben meghaladta a 20 millió eurót.
A tájékoztatóban kitértek arra is, hogy a Tempus Közalapítvány immár hagyományosan, minden év tavaszán kiosztja a Nemzetközi együttműködési kultúráért nívódíjat, melyet a legkiválóbb LLP projekteket megvalósító közoktatási, felsőoktatási, szakképzési és felnőttoktatási intézmények, szervezetek kapnak meg. Az idén 3 közoktatási, 3 szakképzési, 2 felnőttoktatási és 1 felsőoktatási projekt részesült elismerésben.
MTI