Mivel a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem adta meg a végleges típusengedélyt az Alstomnak a 2-es metróvonalra szánt kocsijaira, új közbeszerzési eljárást írhatnak ki a 2-es és 4-es metró szerelvényeire.
A Fővárosi Közgyűlés június 3-án döntött úgy, hogy felbontja a szerződést az Alstommal, ha július végéig a gyártó nem tudja megszerezni a típusengedélyt a Metropolis nevű szerelvényekre.
Az index.hu információi szerint ez esetben akár újabb egy évvel is tolódhat a 4-es metró legutóbb 2013-ra tervezett átadása. A 4-es metró automata szerelvényei ugyanis csak akkor kaphatják meg a gyártáshoz szükséges engedélyt, ha a 2-es vonalra szánt - ugyancsak Metropolis típusú, de nem automata - kocsikra a gyártó már megszerezte ugyanezt a dokumentumot.
Ha az Alstom szerelvényei rövid időn belül nem állnak forgalomba a 2-es vonalon, akkor a BKV-nak el kell végeznie a régi, orosz kocsik átfogó karbantartását, amely mintegy 3 milliárd forintba kerül.
A BKV vizsgálja, hogy milyen jogi és pénzügyi következményekkel járna, ha fel kellene mondani az Alstommal a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek leszállítására kötött 65 milliárd forintos szerződést - tudatta a közlekedési társaság közleményben. |
Az Alstom, annak ellenére, hogy a NKH többször is kifogásolta a szerelvények egyes műszaki megoldásait, saját felelősségére már legyártotta mind a 22, a 2-es vonalra szánt metrókocsit Lengyelországban.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint elkerülhetetlenné vált a szerződésbontás az Alstommal, és "sajnálják, hogy két éves csúszás kellett ahhoz, hogy a főváros is belássa, tarthatatlan a helyzet".
Megszólalt az Alstom: nem bontható fel a szerződés Részletek>>>> |
Vitézy Dávid szerint nagyobb lett annak kockázata is, hogy a 4-es metró projektje kifut az időből, és 2015-ig nem fejeződik be a beruházás. Ebben az esetben pedig az összes uniós támogatást vissza kellene fizetni - közölte.
MTI