FOTÓ: Várkonyi Tamás |
A Magyarországon is jelen lévő német nagyvállalat vezetője, Elmar Degenhart, kijelentette a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungnak:
„Mindenütt vizsgáljuk az üzemek versenyképességét és nem kivételek a német telephelyek sem. Folynak a tárgyalások a munkavállalók képviselőivel és a következő hetekben hozzuk meg az első döntéseket.”
Német lapjelentések szerint a konszern világszerte működő 32 hajtóműgyára közül a lépések kilencet érinthetnek. Degenhart szerint az első intézkedés a rövidített munkaidő, amelyet már egyes üzemekben bevezettek. Ugyanakkor „olyan területektől, amelyek belátható időn belül nem járulnak hozzá kielégítően a növekedéshez illetve a nyereséghez, szükség esetén megválunk."
A Continental a lépéseket a világszerte csökkenő járműtermeléssel és az amerikai-kínai kereskedelmi viszállyal indokolta, írta a lap. A Continental eredetileg ez év második felében tervezte tőzsdére vinni hajtóműipari ágazatát. Abban világszerte több, mint 40.000 alkalmazottat foglalkoztatnak, évi forgalma legutóbb 7,7 milliárd euró volt. Az új nevén Vitesco Technologiest most csak a jövő évben viszik részben, vagy egészben tőzsdére, közölte Elmard Degenhart.
A hazai vállalatok bizakodnak
A Continental hazai vállalatai összességében bizakodók az általános piaci körülmények ellenére is. A Magyarországon hét gyárral, kereskedelmi és logisztikai központtal és a tavaly megnyitott mesterséges intelligencia fejlesztő központtal jelen lévő Continental országkoordinátorát, Nagy Mihályt kérdeztük a megjelent német sajtóhír kapcsán.
„Az autóipar alapvető változáson megy keresztül, melynek a leglényegesebb kulcs szavai a villamosítás, a digitalizáció és a hálózatba kapcsolás. Eközben a rövid távú gazdasági kilátások terén világszerte egyre nagyobb kihívás elé néznek a gazdasági szereplők. A Continental hazai vállalatainak egy része jelenleg is növekedésben van, gondoljunk csak a Debrecenben épülő gyárunkra, a budapesti elektronikai gyárunkra vagy a mesterséges intelligencia fejlesztő központunkra, továbbá vannak olyan itthoni gyáraink, ahol a visszaesett volumenek miatt optimalizálnunk kell a termelést. A magyar vállalataink rendkívül versenyképesek a minőség, a határidők betartása és a költséghatékony termelés területén, így bizakodva várjuk a globális folyamatokat. Vállalati struktúránkat úgy kezdtük már az elmúlt évtől átszervezni, hogy az több rugalmasságot biztosítson a változó piaci körülményekhez igazodni - mondta Nagy Mihály.”