Kilőtt a magyar kiskereskedelem – semmi sem állíthatja meg a szárnyalást? Nagyon megindult a magyar kiskereskedelem, elkezdtünk vásárolni. Részletek >>> |
Többek között rögzíteniük kell a a kereskedő nevét, címét, adószámát, a tranzakció értékét és időpontját, és ha a kereskedő nem fizeti be a forgalmi adót, a platform üzemeltetőjének kell megtérítenie a kárt. A felvetés onnan jött, hogy a vásárlók gyakran nem is sejtik, hogy az árucikket nem például az Amazontól veszik meg, hanem a piacteret, online áruházat üzemeltető cég valamelyik külső partnerétől. Ezeknek a kereskedőknek egy része ráadásul - főleg a távol-keleti kisvállalkozások - adókerülésre is használják a piacteret. Csak az Amazonon több mint 24 ezer kínai és hongkongi cég árulja termékeit, és ágazati becslések alapján háromnegyedük így megspórolja a németországi vásárlóknak értékesített árucikkek után fizetendő forgalmi adót.
Más régión kívüli térségekre is jellemző ez a fajta adózási fegyelmezetlenség, ez becslések szerint legalább egymilliárd euró kárt okoz a német államnak. A főbb online piacterek készek együttműködni a német hatóságokkal, a partnerek szűrését már el is kezdték, és több kereskedőt kitiltottak platformjukról.
A német kereskedelmi szövetség (HDE) kimutatása szerint az online kiskereskedelem robbanásszerűen nő Németországban, a forgalom az utóbbi tíz évben nagyjából megnégyszereződött, a 2008-ban regisztrált 12,6 milliárd euróról tavalyig 48,7 milliárd euróra, az idén várhatóan 53,4 milliárd euróra emelkedik. Ez a kiskereskedelmi ágazat teljes, az idén 512,8 milliárd eurósra becsült forgalmának bő 10 százaléka.
Forradalom a kereskedelemben: ilyen a jövő bevásárlása Már az otthonunkat sem kell elhagyni, hogy valós környezetben nézzük meg új bútorainkat. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>> |