2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ezúttal is technikai okokkal magyarázzák. 

A Siemens nem teljesíti az Északi Áramlat meghibásodott turbináinak javítására vonatkozó kötelezettségeit, emiatt a portovajai kompresszorállomáson csak egy turbina maradt működőképes, és a gázvezetéken csökkenteni kellett a szivattyúteljesítményt - közölte Vitalij Markelov, a Gazprom helyettes vezetője a Rosszija-24 tévécsatornán.

Egyre kevesebb gáz jön Oroszországból. Fotó: Depositphotos
Egyre kevesebb gáz jön Oroszországból. Fotó: Depositphotos

"Még májusban vártuk, hogy kapunk egy megjavított hajtóművet a Siemenstől, de a mai napig nem kaptuk meg" - mondta Markelov az MTI szerint. 

"Továbbra is vannak nyitott kérdések a szankciós kockázatokkal kapcsolatban, amelyek megakadályozzák, hogy ezt a gázturbinás hajtóművet visszaszállítsák Oroszországba, és hogy más hajtóműveket javításra küldjünk. Egy másik probléma a meghibásodott motoroké, amelyek a kompresszorállomáson a baleseti meghibásodás miatt kényszerűen leálltak. A Siemens nem végzi el a dolgát a problémák elhárítását illetően" - mondta.

Markelov szerint a  kompresszorállomáson hat gázkompresszor-egységet használnak a szükséges nyomás fenntartására. A gázvezeték tervezett áteresztőképességének fenntartásához öt turbinának kell működnie, egy pedig tartalék. Az állomáson már csak egy hajtómű működik, a többinél műszaki problémák léptek fel, vagy elérkezett a nagyjavítás ideje.

A tisztségviselő hozzátette, hogy az Oroszország elleni szankciók bevezetése előtt a Gazprom számára nem okozott gondot visszakérni a megjavított hajtóműveket.

Az orosz gázszolgáltató hétfőn jelentette be, hogy a portovajai kompresszorállomáson egy újabb gázturbina-hajtóművet kényszerül leállítani annak esedékes nagyjavítása miatt, aminek következtében az Északi Áramlaton a gázszállítás az addigi napi 67 millió köbméterről a felére, a maximális mennyiség 20 százalékára, azaz napi 33 millió köbméterre csökken.

Nyugati vezető politikusok ugyanakkor kifogásnak tartják a technikai okokra való hivatkozást. Szerintük Moszkva politikai eszközként, nyomásgyakorlásra használja a gázszállítások ügyét, mivel tudja, hogy több uniós tagállam egyelőre ki van szolgáltatva a szállításaiknak:           

Az EU mindenesetre 15 százalékkal szándékozik csökkenti gázfogyasztását, hogy mérsékelje az orosz szállítások elapadása okozta károkat.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Tényleg ennyire jól élünk? Friss állami adat érkezett
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 08:47
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss közlése szerint a szeptemberi reálbérek 9,2 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál.
Makro / Külgazdaság Sokkolhatja a közvéleményt az állami hivatal közlése
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 08:30
A beruházások ugyanis a harmadik negyedévben is éves szinten két számjeggyel zuhantak.
Makro / Külgazdaság Jó hírt kapott a magyarok pénztárcája: ennyivel emelkedik a minimálbér!
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 16:49
Három évre előre megkötötték a bérmegállapodást.
Makro / Külgazdaság Magyar Péter jobb lenne a gazdaságnak, mint Orbán Viktor? A Klasszis Klub Live-ban Felcsuti Péterrel beszélgetünk
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:48
A közgazdász, bankár november 28-án, csütörtökön 15 óra 30 perckor lesz élő adásunk vendége. Felcsuti Péterrel átbeszéljük, mi a legfőbb baja az idén a tavalyihoz hasonlóan ismét recesszióba zuhant hazai gazdaságnak, kitérve egyebek mellett arra, hogyan lehetséges az, bár az Európai Unióban messze a legtöbb támogatást az Orbán-kormány adja a gazdaság szereplőinek, mégis szinte alig van mutató, amelyben ne lennénk tökutolsók. Vajon ezen változtathat-e egy kormányváltás, Magyar Péter kvázi megváltó is lehet, vagy csak leváltó – ha egyáltalán? Az élőben zajló stúdióbeszélgetésre ingyenesen lehet regisztrálni, majd azt online követni és kérdéseket feltenni.
Makro / Külgazdaság Ha ti úgy, mi is úgy – visszavágnak az oroszok egy másik fronton
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 07:05
Csak ugyanazt teszik, mint a „barátságtalan” nyugati országok, állítják.
Makro / Külgazdaság Íme Kína megelőző csapása, borult a forgatókönyv
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 14:16
Donald Trump, az Egyesült Államok megválasztott elnöke arra készül, hogy kormánya újabb büntetővámokat vezet az amerikai–kínai kereskedelemben. A rombolást azonban mintha Kína vette volna a kezébe.
Makro / Külgazdaság Újabb lesújtó hírt emésztgethet Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:01
Sztrájk miatt akadozhat az autógyártás a Volkswagennél, ami láttán a növekedési álmait nagyrészt erre az ágazatra építő nemzetgazdasági miniszter bosszankodhat.
Makro / Külgazdaság Alig vánszorog az unió gazdasága, de mi még annak is csak a hátát látjuk
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 11:09
A magyar bruttó hazai termék a III. negyedévben és az elmúlt egy évben is csökkent, ezzel a sereghajtók közé tartozunk az Európai Unióban. Mind a Visegrádi Négyekhez tartozó társaink, mind Ausztria és Románia jóval jobb teljesítményt tud felmutatni.
Makro / Külgazdaság Baj van a briteknél, de így is szívesen cserélnénk velük
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 09:14
A vártnál magasabb októberi infláció is csak 2,3 százalékot jelent, szemben a magyar 3,2-vel.
Makro / Külgazdaság Nocsak, mire is jó a munkáshitel!
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 08:36
A money.hu és a Használtautó.hu szakértői megnézték, hogy a 4 millió forint milyen, akár egyszerűbb teherszállításra is alkalmas használt járművekre lehet elég.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG