Az Európai Parlament (EP) mind a 27 tagállamra kiterjedő, központi kampányt folytat az Európai Unió (EU) 23 hivatalos nyelvén. A kampány 18 millió euróba kerül, amelyet az EP 2008-as és 2009-es költségvetéséből fedeznek. Azokban a tagállamokban, amelyekben a legutóbbi EP-választásokon alacsony volt a részvétel, vagy 2009-ben ez várható, intenzívebb kampányt folytat az EP.
Az EP március 17-én indult központi kampányának részei az óriásplakátok, a háromdimenziós utcai installációk, a televíziók és rádiók által felhasználható reklámok, az EP választási honlapja, különböző internetes médiumok, valamint azok a magyarul "Köz-Pont" nevű - angolul "choice boxnak" nevezett - utcán elhelyezett, multimédiás eszközökkel felszerelt "dobozok", amelyekben a polgárok elmondhatják véleményüket az őket foglalkoztató kérdésekről.
Szalai Zoltán, az EP budapesti Tájékoztatási Irodájának vezetője az MTI-nek elmondta: a kampány 18 millió eurós összköltsége nem bontható le tagállamokra, mivel például a tv- és rádióspotok legyártása központilag történik. Hozzátette: a magyarországi kampányra valószínűleg az átlag feletti összeget költi az EP. Magyarországon például a héten indul az az összesen 1 millió euróba kerülő rádiókampány, amelyet csak abban a 15 országban sugároznak, ahol alacsony volt a részvétel az előző EP-választásokon.
Az EP-ben pont a képviselőkből van a legkevesebb |
A magyarországi EB-képviselet csaknem 200 ezer eurót költ az Európai Parlamenti választásokon való részvétel népszerűsítésére az országban. A bruttó 198.500 euró a Magyarország, az Európai Parlament és az Európai Bizottság közötti "Igazgatási Partnerség" megállapodás keretében áll rendelkezésre. A megállapodás - amelynek éves költségvetése rendszerint 300 ezer euró - célja, hogy összehangolja az egyes intézmények EU-kommunikációs tevékenységét.
A megállapodásban résztvevő felek rendszeresen egyeztetik a kommunikációs tervet, ami alapján a szolgáltatásokat a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ), mint közreműködő szervezet, közbeszerzésre meghirdeti. Az NFÜ Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egysége márciusban kiírt nyílt közbeszerzési eljárásának győztese a Media Insight Médiaügynökség Kft., a szerződést május 8-án kötötték meg a felek.
Az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete az EP-választások kapcsán politikai kampányt nem folytat, hanem a választásokon való részvételre buzdít. Kampányuknak három fő eleme van: majdnem minden megyei napilapban megjelenik legalább két, esetleg három egész oldalas hirdetés a választás hetében, továbbá a választást megelőző két hétben női és családi hetilapokban lesz egy-egy egész oldalas hirdetés, valamint a választást megelőző másfél hét során online hirdetéseket jelentetnek meg a 18 és 25 év közötti fiatal célcsoportok számára.
A partnerségi megállapodásban folytatott kampány mellett a képviselet az első félévben megvalósított kommunikációs akcióinak nagy részét az EP-választással kapcsolatos témáknak szenteli.
A Fidesz megmenti a cigányokat
Bokros: hiába minden, ha nem nő az adózók száma
EP-választás: az MSZP 25%-ra számít
Dávid Ibolya meg a "nemzeti huszonkettő"
SZDSZ: a liberálisok nélkül Európa döntésképtelen
Bruttó 15 ezerért lehet szavazatot számlálni
Meg sem tilthatjuk: 3 párt turkál az adatainkban
MTI