Azon lesznek, hogy jövő év augusztusában ismét megindulhasson a közúti forgalom a hídon - hangsúlyozta a közlekedési tanácsnok. Hozzátette, hogy a rekonstrukciót a Közgép-Strabag és az A-Híd Zrt., a hídépítő csoport tagja által jegyzett konzorcium végezheti el áfa nélkül 20,8 milliárd forintért, amiből hatmilliárdot az EU biztosít.
Német Miklós, a konzorciumot vezető Közgép Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy 10 napon belül részletes ütemtervet készítenek a most megkapott kiviteli tervek alapján.
Német Miklós kifejtette: a rekonstrukciót nem látványos munkálatokkal kezdik, állványzattal erősítik meg a hidat alulról, hogy a villamosforgalmat áthelyezhessék a déli oldalra. Ezt követően kezdhetik meg az északi oldalon a teljes felújítást. A vezérigazgató csak a konzorcium másik két cégének beleegyezése után, később kívánt válaszolni azon kérdésre, hogy milyen kötbért tartalmaz a szerződés arra az esetre, ha úgy mint a Szabadság hídnál, nem fejeződik be határidőre a rekonstrukció.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) a Margit híd felújításának idejére a BKV járatainak sűrűbb közlekedtetését javasolja. |
Temesi Attila, a hivatal alosztályvezetője, a Margit hídi felújítás projektmenedzsere közölte, hogy a rekonstrukció alatt, az augusztus 21-ei közúti zárás után is villamosokkal és pótlóbuszokkal biztosítják majd a hídon a tömegközlekedést.
Előreláthatólag augusztus 21-én lezárják a Margit hidat. Ön hogyan készül a terelésekre? Szavazzon!
Budapest: számos aluljárót fölújítanak
14 milliárd lenne a pontonhíd
BKV: öreg Ikarusokra cserélik a 4-6-os villamost
Margit híd: a legdrágább felújítás Európában?
Margít híd: a "szokásos" két nagy újítja fel
MTI, Privátbankár